سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر بیخ گوش شکارچیان آسمان/کشف ۱۰ بهله بالابان از متخلفان در نی ریز

رئیس اداره پارک ملی قطرویه گفت: شکارچیان آسمان از جمله شاهین و بالابان در معرض شکار قرار دارند که باید زنده گیری این پرندگان ممنوع و با متخلفان برخورد قاطع شود.

بهنام محمدی رئیس اداره پارک ملی قطرویه اظهار کرد: با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان نی ریز، کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی قطرویه، در اراضی منطقه حفاظت شده بهرام گور تعداد ۱۰ بهله پرنده شکاری بالابان از گونه‌های کمیاب شاهین و بزرگ‌ترین انواع آن از ۲ نفر سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که از کرمان به سمت شیراز در حال عزیمت بود، کشف و ضبط شد.

 او ادامه داد: این پرندگان پس از بررسی سلامت، با هماهنگی مقام قضایی در طبیعت رهاسازی شدند.

محمدی افزود: با توجه به کاهش بسیار سریع جمعیت این گونه‌های حیات وحش در دهه‌های اخیر گونه شاهین در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

او اضافه کرد: منفعت طلبی و زیاده خواهی شکارچیان متخلف در سنوات اخیر موجب گرایش برخی افراد به قاچاق پرندگان شکاری شده به طوری که گونه‌های با ارزش را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

این مقام مسئول خواستار برخورد قاطع و قانونی با متخلفان شد و افزود: وابستگی و ارتباط مسائل اجتماعی و اقتصادی با چالش‌های محیط زیستی از سطح مراکز علمی به سطح جامعه بسط یافته که به عنوان نمونه می‌توان به تأثیر دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی بر موضوع صید و زنده گیری پرندگان با ارزش شکاری مانند بحری، شاهین و بالابان اشاره کرد.

 او با بیان اینکه شکارچیان آسمان در معرض شکار قرار دارند، افزود: خطر بیخ گوش شاهین و بالابان قرار دارد و باید با برخورد قاطع و قانونی شکار و زنده گیری این پرندگان ممنوع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.