سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین توصیه‌های رئیس سازمان اورژانس کشور برای پیاده روی اربعین

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: زائران اربعین حسینی از قرص او آر اس استفاده کنند و مایعات زیاد بنوشند.

جعفر میعادفر گفت‌: به دلیل گرمای شدید هوا، کودکان زیر ۶ سال، سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های مزمن و مادران باردار آسیب پذیر هستند از این رو، سفر زیارتی خود را به زمان دیگری موکول کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور و دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین افزود: در اربعین پارسال بیش از ۴۰۰ مادر باردار که دچار مشکل شده بودند به اورژانس مراجعه کردند و تعداد قابل توجهی نیز مراجعه نکرده بودند، بنابراین توصیه‌ها باید جدی گرفته شود.

 میعادفر ادامه داد: بهتر است افراد، به صورتی برنامه ریزی کنند تا شب هنگام به مرز برسند، زیرا عبور از مرز ۳ تا ۴ ساعت زمان خواهد برد و اگر در ساعات شب، خود را به مرز برسانند دمای هوا پایین‌تر است و بهتر می‌توانند از مرز عبور کنند.

وی گفت: گرمای هوا بسیار جدی است و پیش بینی هوا بین ۵۰ تا ۶۰ درجه خواهد بود و با توجه به این که در داخل کشور امکانات درمانی وجود دارد، ولی در داخل کشور عراق، نسبت به تجمع زائران، امکانات محدود است، بنابراین سعی کنند که شب هنگام به مرز برسند.

 میعادفر افزود: زائران از قرص او آر اس استفاده کنند و مایعات زیاد بنوشند، زیرا به علت تعریق، نمک زیاد دفع می‌شود که باعث گیجی و کاهش هوشیاری خواهد شد.

وی گفت: زائران جمعی حرکت و از یکدیگر حمایت کنند و در صورت امکان، زمان خود را مدیریت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان این سفر زیارتی را انجام دهند و از حضور ۱۰ تا ۱۵ روزه در عراق خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.