سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن مطرح شد؛

تاکید بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی

سی و هفتمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی برگزار شد.

جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ۱۴۰۲ به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی با محوریت گزارشی از روند امور اجرایی جهت برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور در اسفندماه ۱۴۰۲، بررسی گسترش روابط در حوزه فرهنگ و تمدن در کشور‌های همسایه و تاکید بر توجه به ابعاد مختلف شخصیت یعقوب لیث صفاری و ملاحظات ویژه در این خصوص پرداخته شد.

دکتر ولایتی در این جلسه بر اهمیت شناخت هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و استفاده ظرفیت‌ها به جهت تثبیت نقش یعقوب لیث در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تمدنی از جمله زبان فارسی تاکید و از زحمات اعضا که پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند تقدیر و تشکر کرد.

 وی افزود: توجه به شخصیتی مانند یعقوب لیث به عنوان نماد یک مسلمان شیعه، عارف و جوانمرد می‌تواند در تقویت هویت ایرانی امروز اثرگذار باشد.

در ادامه مباحث جلسه، دکتر مهدی نوید ادهم دبیر کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز بر پیگیری موارد مطرح شده در خصوص تشکیل بنیاد بین‌المللی جندی شاپور تاکید کرد و نظرات اعضا در خصوص متن پیش‌نویس آن طرح و بررسی گردید و بر اساس رای اعضا کمیته این اساسنامه مورد تصویب و مقرر گردید برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال گردد.

در پایان مصوباتی در موضوعات مطروحه صورت پذیرفت و مقرر گردید سایر فعالیت‌های مربوطه در جلسه آتی پیگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.