سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اخبار اربعینی از مرزها؛

افزایش موج بازگشت در مرزها/ زائران در مرز شلمچه بهره مند از اینترنت رایگان

تردد‌های زائران در مرز‌های اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرز‌ها را در این بسته مشاهده می‌کنید.

تردد در مرز‌های زمینی مهران، تمرچین، خسروی، باشماق، چذابه و شلمچه در این روز‌های اربعینی با شدت بیشتری در حال انجام است.

مرز مهران

تردد ۲۶۳ هزار و ۵۹۴ زائر اربعین حسینی از مرز مهران

سیدزاهدین چشمه‌خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۲۶۳ هزار و ۵۹۴ زائر اربعین حسینی طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۲۵۷ زائر ایرانی و ۷۵۰ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

آغاز بکار ستاد گمشدگان در پایانه مرزی مهران

سردار جمال سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در راستای اجرای تدابیر فرمانده کل فراجا مبنی بر راه اندازی ستاد گمشدگان در پایانه‌های مرزی، این ستاد از صبح امروز در پایانه مرزی مهران آغاز بکار کرد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و حضور گسترده هموطنان برای شرکت در پیاده روی اربعین و همچنین بازگشت زائران از کشور عراق و ازدحام جمعیت ستاد گمشدگان آماده ارائه خدمات به هموطنان می‌باشد.

دولت عراق امسال زیرساخت‌های خوبی برای اربعین فراهم کرد

 معاون اول رئیس جمهورگفت: حسب دستور رئیس جمهور برای اربعین امسال آسیب‌شناسی خوبی صورت گرفت و بسیاری از زیرساخت‌های مرزهای شش گانه از جمله در مرز مهران توسعه پیدا کرد.

وی افزود:زیرساخت‌های امسال قابل قیاس با سال‌های گذشته نبود، بسیاری از زائران از وضعیت امکانات و زیرساخت‌ها رضایت داشتند.

مخبر گفت:یکی از هماهنگی‌هایی که ستاد اربعین با طرف عراقی انجام و آنها نیز قبول کرده بودند مهر تایید خروجی ایران برای ورودی به عراق را قبول کردند که باعث شد معطلی های چندساعته را امسال نداشته باشیم‌.

ماموریت عظیم اربعین با امنیت کامل در حال برگزاری است

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه ماموریت عظیم اربعین با امنیت کامل در حال برگزاری است، گفت: مرزبانان آخرین بدرقه کننده و اولین استقبال کنندگان از زائران سفر اربعین هستند.

وی گفت: خوشبختانه اقدامات دیپلماسی و سیاسی که از ماه ها قبل بین کشور ایران و عراق شکل گرفته بود موجب شد، با وجود یک هزار و ۶۰۹ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، این ماموریت عظیم با اشراف اطلاعاتی زمینی و پهبادی در امنیت کامل برگزار شود.

تردد بیش از ۱۱۰ هزار زائر طی ۱۰ ساعت گذشته از مرز مهران

استاندار ایلام با بیان اینکه طی ۱۰ ساعت گذشته بیش از ۱۱۰ هزار تردد از مرز مهران به ثبت رسیده است گفت: تردد زوار به سهولت در حال انجام است.

وی با تاکید اینکه مواکب و مردم با تمامی ظرفیت به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: ترافیک روان و تردد به سهولت در حال انجام است.

حضور سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجا در مرز مهران

سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: طی سال گذشته ۳۵ درصد از واژگونی خودروها و تصادفات مربوط به زائرانی بود که در راه برگشت بودند و جدی‌ترین آسیب مربوط به سرعت، عدم توجه به جلو، سبقت و خستگی و خواب آلودگی می‌باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: آمار تصادفات ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت و این شرایط با کمک رانندگان چه خودرو‌های شخصی و چه ناوگان عمومی پایدار خواهد ماند.

مرز خسروی
۵۹۳ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی خسروی تردد کردند

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای آغاز ماه صفر (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) تاکنون،۵۹۳ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند که این رکورد جدیدی در تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی خسروی است. ️

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۱ زائر خارجی از پایانه مرزی خسروی خارج و ۲۶۳ نفر نیز به ایران وارد شده اند. ️

استفاده بیش از ۲۰۰۰ زائر از خدمات بهداشتی درمانی مرز خسروی

خسرو کریمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بر اساس پیش بینی‌های تردد از مرز خسروی تمهیداتی در سطح یک خدمت رسانی توسط مجموعه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شد.

وی افزود: مرکز جامع سلامت خسروی، کانکس‌های سرد در ۲ نقطه پایانه و استقرار مراقبین سلامت در نقطه ورودی و خروجی مرز خسروی از خدماتی است که به زائران ارائه شده است.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیش از ۲۰۰۰ زائر از خدمات بهداشتی درمانی مرز خسروی استفاده کرده‌اند.

تردد ۱۰۷ هزار زائر اربعین از مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار و ۸۰۸ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۶۲ هزار و ۳۱۱ زائر خارج شده‌اند و ۴۴ هزار و ۴۹۷ نفر نیز وارد کشور شده‌اند که نسبت به روز قبل از آن افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق مرز خسروی ۴۴ هزار و ۲۱۶ نفر ایرانی و ۲۸۱ نفر خارجی بودند. ۶۲ هزار و ۴۸ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۲۶۳ نفر نیز خارجی بوده‌اند.

ترافیک سنگین در موج بازگشت زوار

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از ترافیک سنگین، اما روان در محور‌های استان در موج بازگشت زوار خبر داد.

وی با اشاره به شروع موج بازگشت زوار گفت : در حال حاضر حجم ترافیک در محور‌های رفت و برگشت زوار با هم برابر شده و هر روز بر موج بازگشت زوار افزوده می‌شود.

وی افزود: برآورد می‌شود از امروز شاهد افزایش بیش از پیش ترافیک در مسیر‌های بازگشت زوار باشیم.

مرز باشماق

تردد قریب به ۸ هزار زائر از مرز باشماق در شبانه‌روز گذشته

حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: طی شبانه روز گذشته ۲هزار و ۴۶ زائر ایرانی از مرز بین‌المللی باشماق به کشور وارد و ۲هزار و ۶۷۵ زائر ایرانی از این مرز خارج شده‌اند.

او افزود: در این بازه زمانی هزار و ۶۳۶ زائر خارجی وارد و ۱هژار و ۵۷۸ زائر خارجی از کشور خارج شده‌اند.

تردد بیش از ۵۶ هزار زائر از پایانه مرزی باشماق

حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: از ابتدای ماه صفر (۲۷ مرداد ماه) ، ۵۶ هزار و ۶۸۴ نفر از پایانه مرزی باشماق تردد کرده اند.

 مدیر پایانه مرزی باشماق میزان  ورود زائران در روز نهم شهریور  را ۳ هزار و ۲۰۷ مسافر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۴ هزار و ۳۰۹ نفر از پایانه مرزی باشماق خارج شدند.

توزیع ۱۰۰ هزار بطری آب بین زائران اربعین در مرز باشماق

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با هدف تأمین آب شرب بهداشتی زائرین اربعین، ۱۰۰ هزار بطری آب در مرز باشماق مریوان و بین مواکب توزیع شده است.

مرز تمرچین

افزایش ۹۰ درصدی تردد زائران اربعین در مرزتمرچین

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: میزان تردد زائران اربعین در مرز تمرچین در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافت.

مرز شلمچه

زائران در مرز شلمچه بهره مند از اینترنت رایگان

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات خوزستان گفت: با هدف تسهیل و ارائه خدمات ارتباطی مطلوب به شرکت کنندگان در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی، با پیگیری و تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه دیتای معاونت شبکه مخابرات استان با تأمین زیرساخت‌های ارتباطی، اینترنت رایگان نصب و راه‌اندازی شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ‌با بیان اینکه موج بازگشت زائران به کشور شروع شده و بحمدالله وضعیت خوبی برای بازگشت زائران در مرزها وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون بحمدالله هیچ مشکلی امنیتی در مرزهای کشورمان نداشته‌ایم.

وی اظهار است: وضعیت بسیار خوب و اطمینان بخشی در همه مرزهای شش‌گانه جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.

مرز چذابه

برپایی موکب محیط زیستی در پایانه مرزی چذابه

هادی جلالی  سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان گفت: موکب محیط زیستی استان در مسیر اربعین برپایه شده است و یکی از اهداف اصلی برپایی این موکب ترویج فرهنگ زیست محیطی است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان گفت: با اجرای این طرح از مقدار استفاده از ظروف یکبار مصرف کاسته و حجم زباله‌های تولید شده نیز کاهش می‌یابد.

رییس پلیس راهور:امروز ۷۱ درصد در تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
همه اتوبوس ها رفتن مرز مردم داخل ایران برای مسافرت و کارهای ضروری سر گردان شدند لااقل برای هر شهری یک اتوبوس میکذاشتین بمونه
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
عزیزان مرز خسروی نقطه صفر مرزی اغشته به خون شهیدان هست من خودم مرز خسروی جانباز شدم با وضو باشید برای شهدا هم فاتحه بخوانید
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
اونجا اینترنت رایگان بدید بعدا پول شو از مشتریان ایرانی یه جوری میگیرید
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
با وجود این که چندین ساله دوست دارم برم زیارت اما لیاقتش را ندارم و...اما خدا را شکر می کنم که عزیزانی از کشورم توانستند مشرف به زیارت امامان در عراق بروند هروز دعا میکردم که بسلامتی بروند و برگردند و خوشحالم. واما عده‌ای نمی دانم چرا دارند از این سفر معنوی که هم وطنانم رفتند می سوزند پس بزار تا روز قیامت بسوزند آن عده حسود