سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان در گفت و گوی ویژه شبکه خبر:

زوار برای بازگشت به مرز باشماق از پایانه مسافربری کاظمین استفاده کنند

زارعی کوشا گفت: برای بازگشت زوار در مرز باشماق آمادگی کامل را داریم و به زائران اطلاع رسانی شده که برای بازگشت از پایانه کاظمین به مرز باشماق استفاده کنند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان شامگاه امروز جمعه ۱۰ شهریورماه جاری در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر که به صورت زنده با موضوع تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق مریوان پخش شد، اظهار کرد: خوشبختانه امسال دومین سالی است که از مرز باشماق توفیق خدمت رسانی به زوار اربعین آقا ابا عبدالله الحسین (ع) را داریم و با توجه به تجارب سال گذشته توانستیم خدمات بهتری به زائران ارایه دهیم.

او با اشاره به شرایط مطلوبی که در شهر مریوان توسط مردم خونگرم این دیار جهت استقبال و میزبانی از زوار فراهم شده است، تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که با شرکت‌های حمل و نقل اقلیم کردستان عراق بسته شد مسافران از مرز به استان سلیمانیه و استان کاظمین منتقل شده و برای بازگشت نیز از همین طریق به کشور باز می‌گردند.

زارعی کوشا با بیان اینکه شرایط خوبی در مرز باشماق فراهم است، افزود: اعزام زوار از طریق مرز باشماق از اذان صبح تا عصر انجام شده و زواری که خارج از این ساعات وارد شهر مریوان می‌شوند در محل‌های مورد نظر اسکان داده شده و پذیرایی می‌شوند.

او ادامه داد: از باشماق به مریوان نیز سرویس‌ها برای انتقال مسافران به پارکینگ‌ها فراهم شده تا زوار را بدون هیچ دغدغه‌ای به داخل شهر منتقل کنیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: برای موج بازگشت زائران نیز در مرز باشماق آمادگی کامل را داریم و اطلاع رسانی شده به زوار که برای بازگشت از پایانه کاظمین به مرز باشماق استفاده کنند.

زارعی کوشا با بیان اینکه ۶۵ موکب مردمی در استان کردستان تا سلیمانیه مستقر و پذیرای زوار هستند، ادامه داد: بزرگترین آن‌ها به عنوان موکب پیامبر اعظم (ص) در استان سلیمانیه توسط مردم اهل سنت به زائران خدمت رسانی می‌کند.

استاندار کردستان یادآور شد: مواکب فرهنگی نیز در پایانه مرزی مریوان خدمت رسانی کرده و برنامه‌های متنوعی را به زائران ارائه می‌دهند و خوشبختانه استقبال مناسبی نیز از مرز باشماق برای تردد صورت گرفته است.

زارعی کوشا بیان کرد: مرز باشماق به عنوان دومین سال میزبان زائران اربعین است، شاید از لحاظ جمعیت قابل قیاس با مرز‌های جنوبی نباشد، اما از نظر معنوی و اهدافی که نظام ما در راستای وحدت مسلمین و تقریب مذاهب دنبال می‌کند صحنه‌های زیبایی خلق شده است.

او تصریح کرد: اربعین عامل بسیار خوبی برای تحکیم و تقویت برادران اهل تسنن و اهل تشیع در استان و اقلیم کردستان است

استاندار کردستان اذعان کرد: از حیث شرایط آب و هوایی نیز با توجه به اینکه مریوان یک شهر گردشگری است، شرایط مناسبی برای زایران ایجاد شده است.

زارعی کوشا اظهار داشت: از اقصا نقاط کشور مانند هرمزگان، قم، تهران، کرمان، فارس و استان‌های شمالی از مرز باشماق برای اربعین حسینی تردد کرده و مورد پذیرش مردم مهمان نواز کردستان قرار گرفته اند.

او اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که مردم کردستان که مردم دیندار و ارادتمند به اهل بیت پیامبر اسلام هستند، توانسته اند خدمات مناسبی را به زوار اربعین حسینی ارائه دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.