سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم ایمنی پارکینگ ها در سایه فراموشی شهردار!/ وعده ای که محقق نشد

مجهز بودن به آسانسور، سیستم اطفای حریق و دوربین‌های نظارتی از امکانات ابتدایی یک پارکینگ محسوب می‌شود؛ موضوعی که شهردار تهران با آن غریبه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد پارکینگ های عمومی در سطح شهر تهران آنقدر زیاد نیست و در هر دوره مدیریت شهری بابت افزایش تعداد آنها وعده و قول هایی داده می شود که متاسفانه در مدت زمان بسیار کوتاه به فراموشی سپرده می شود؛ اما در حل حاضر بحث ما تعداد آنها نیست! و موضوع این است که برخی پارکینگ های موجود در پایتخت به سیستم ایمنی دسترسی ندارند؛  پارکینگ‌هایی که در سطح شهر و زیر نظر مستقیم شهرداری تهران هستند، نمی‌توانند به سیستم اطفای حریق مجهز نباشند و اصولاً مگر می‌شود محل پُرترددی مانند پارکینگ عمومی آن هم در کلان‌شهری مانند تهران وجود داشته باشد که به سیستم اطفای حریق مجهز نباشد؟ یکی از شرایط موجودیت و فعالیت پارکینگ‌های شهرداری تهران، مجهز بودن آنها به امکاناتی مانند سیستم اطفای حریق، سامانه هوشمند ورود و خروج، دوربین‌های نظارت تصویری، آسانسورهای استاندارد، رمپ‌های مناسب، نشانه‌گذاری‌های صحیح، نظافت مرتب و وجود سرویس‌های بهداشتی است، اگر این اماکن، فاقد تجهیزات مذکور باشند، نام آن محل، گاراژ معمولی است نه پارکینگ عمومی مجهز و مکانیزه!

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره معتقد است که مواردی مانند مجهز بودن به آسانسور، سیستم اطفای حریق و دوربین‌های نظارتی از امکانات ابتدایی و ضروری یک پارکینگ محسوب می‌شود،  این متغیرها که ارزیابی و تشخیص تجهیز پارکینگ‌ها به آنها بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک است، می‌توانند باعث تغییر در رده‌بندی یک پارکینگ شوند. پارکینگ‌های مشارکتی با حضور بخش خصوصی باید هرچه سریع‌تر شناسایی شده و در قالب مدل مورد تأیید شهرداری تهران قرار بگیرند، ضمن اینکه تعامل و توافق با اتحادیه پارکینگ‌داران برای تعیین نرخ پارکینگ، مورد تأکید است.

در این راستا؛ بهمن ماه بود که این موضوع را از شهردار تهران پیگیری کردیم، او در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که  شهردارى مکلف است که از بعد ایمنى و تسهیلات بهترین شرایط را براى پارکینگ‌ها ایجاد کند. موضوع مجهز نبودن پارکینگ‌ها به سیستم اطفا حریق و آسانسور را هم حتما پیگیرى خواهیم کرد.  اگر در پارکینگ هاى پایتخت خلائى وجود داشته باشد آن را جبران مى کنیم. این باز هم یک وعده ای بود که باز هم به مرز تحقق نرسید و صرفا نباید آن را جدی می گرفت اما سوال اینجاست که چرا دغدغه های مردم، امنیت آنها و... اینقدر راحت به فراموشی سپرده می شود؟ اگر در یکی از این پارکینگ ها اتفاقی رخ دهد چه؟ آیا این هم باید مانند حکایت ساختمان های ناایمن شوذ؟ که اول فرو بریزد و بعد برای آن آستینی بالا زد؟

ساخت پارکینگ‌های طبقاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و شهرداران و مهندسان و کارکنان ایمنی سعی می‌کنند که با حساسیت بسیار بالایی نسبت به ساخت این پارکینگ ماشین ها اقدام نمایند. ایمنی در این نوع پارکینگ‌ها حرف اول را می‌زند به این منظور شهرداری‌ها ضوابطی را برای پارکینگ‌های طبقاتی وضع نمودن نموده‌اند که سازندگان پارکینگ با استفاده از این ضوابط پارکینگ طبقاتی بتوانند پارکینگ ‌هایی هرچه ایمن‌تر برای مشتریان خود آماده نمایند؛ حال باید منتظر ماند و دید شهرداری تهران چه زمانی قرار است به موضوع پارکینگ ها و ایمنی آنها رسیدگی کند...! زیرا حتی این مساله صدای شورای شهری ها را هم در آورده است...!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
پارکینگا باید سیستم خیلی قوی فرار و اطفا حریق داشته باشن
حامد
۱۵:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه شهردار تهران با خیلی از مسائل شهری غریبه است و دودش داره تو چشم همه میره
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
خدارحم کرد
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
چهار تا اتوبوس نمی تونید اضافه کنید به ناوگان داغون شرکت واحد
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
علت فربه شدن دولت، طرح ساماندهی نیست، مدیرانی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و کارکردی برای مردم ندارند! شما با این رای، از طبقه فرودست حمایت نکردید اما در عوض پیمانکاران را چاق‌تر نمودید!

به گفته این فعال کارگری، رئیس جمهور در روز کارگر وعده‌ی برداشتن تبعیض و حذف پیمانکاران داد وعده‌ای که محقق نشد اما در عوض، طرح‌های ضد کارگری با سرعت در مجلس و دولت پیش می‌رود از اصلاح قانون بیمه بیکاری گرفته تا کاهش سنوات ارفاقی مشاغل سخت.

او ادامه داد: سوالی که به عنوان یک فعال کارگری دارم این است که آیا علت فربه شدن دولت کارگران زحمتکش و حداقل بگیر هستند یا پیمانکارانی که کارشان صرفا تردد در اتاق‌های مدیرکل و یا ریاست سازمان است و با تنظیم یک صورت وضعیت بین ۲ تا ۶ درصد از بیت المال را بدون کار کردن به یغما می‌برند.