سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص با صندوق‌های بخشی بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: علاقمندان به سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص می‌توانند از صندوق‌های بخشی بهره‌مند شوند.

صفاری گفت: یکی از اقدامات سازمان بورس تشویق افراد به سرمایه گذاری از طریق روش غیر مستقیم است سرمایه‌گذاری به روش غیر مستقیمی که سازمان بورس در راستای این هدف ابزار‌های آن را مناسب با نیاز افراد توسعه داده است و این توسعه در چندین لایه قابل مشاهده و ادامه است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: یکی از ابزار‌ها صندوق‌های سرمایه گذاری هستند صندوق‌هایی که جای خود را حالا در بازار به خوبی پیدا کردند و با توجه به جایگاهی که دارند سازمان بورس برای پاسخگویی به نیاز افراد به سمت توسعه و تنوع بخشی به این صندوق‌ها حرکت کرده است؛ بر این اساس هم صندوق بخشی به سرمایه‌گذاران معرفی شد.

او در ادامه بیان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی به‌جای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف، روی یک صنعت خاص تمرکز کرده و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا از بازدهی یک صنعت به صورت کامل بهره‌مند شوند و به سبب داشتن مدیران حرفه‌ای در هنگام مواقع حساس تصمیمات اصولی برای صندوق اخذ خواهد شد.

صفاری افزود: بنابر این علاقمندان به سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص می‌توانند از صندوق‌های بخشی بهره‌مند شوند.

پیش از این نیز رئیس سازمان بورس در خصوص اهمیت و جایگاه صندوق‌های سرمایه گذاری گفته بود، در دو سال گذشته ارزش دارایی‌های صندوق‌ها به ۸۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. این روند نشان می‌دهد صندوق‌های غیر مستقیم جای خود را در بازار پیدا کرده اند در اکثر صندوق‌ها سرمایه‌گذاری به مراتب بازدهی بالاتری نسبت به شاخص داشته ایم در نوسانات بازار صندوق‌ها شتاب زده عمل نمی‌کنند. بیش از ۷۵ درصد صندوق‌ها بازدهی بالاتری از بازار را کسب کردند در حال حاضر ۴۰۶ صندوق سرمایه گذاری داریم.

او گفته بود: دو سال گذشته حدود ۱۸ درصد معاملات روزانه کل بازار به صندوق‌ها اختصاص داشت اکنون به حدود ۵۰ درصد رسیده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ثبات بازار کمک خواهند کرد. در حال حاضر بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افراد حقیقی در صندوق‌ها مختلف سرمایه گذاری کردند بیش از ۶۰ درصد دارندگان صندوق‌های سرمایه گذاری افراد حقیقی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.