سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اخبار اربعینی از مرزها؛

موج بازگشت زائران به کشور از مرز مهران/ روند افزایشی تردد در مرز باشماق+ فیلم و تصاویر

تردد‌های زائران در مرز‌های اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرز‌ها را در این بسته مشاهده می‌کنید.

تردد در مرز‌های زمینی مهران، تمرچین، خسروی،باشماق، چذابه و شلمچه در این روز‌های اربعینی با شدت بیشتری در حال انجام است.

مرز مهران

گره ترافیکی در محور‌های منتهی به مرز مهران وجود ندارد

رییس پلیس راه ایلام با اشاره به اینکه گره ترافیکی در محور‌های منتهی به مرز مهران وجود ندارد، گفت: تردد در سطح جاده‌های استان روان است.

وی افزود: با توجه به اینکه هر چه به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم شاهد افزایش تردد‌ها در جاده‌های استان به خصوص در مرز مهران هستیم، تمهیدات خوبی برای تسهیل در تردد زائران انجام شده است.

یک هزار دستگاه اتوبوس برای ترابری زائران مرز مهران ساماندهی شد

 سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به آغاز بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران، اظهار کرد: یک هزار اتوبوس جوان سیر ایثار برای حمل و نقل برون شهری زوار در مرز مهران ساماندهی شد.

وی افزود: اقامتگاه‌های سپاه در مرز مهران، مواکب و مساجد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات با مشارکت دیگر مجموعه‌ها روزانه پذیرای ۴۰ هزار زائر است که اقامتگاه میدان اربعین مرز مهران با همکاری سپاه استان‌های ایلام و سمنان ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

حضور فرمانده کل سپاه در مرز مهران

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد پایانه مرزی مهران شد.

فرمانده کل سپاه در نخستین برنامه به ‌نقطه صفر مرزی مهران رفت و ‌چهره به چهره با زائران ‌اربعین گفت گو کرد و در جریان مشکلات آنان برای عبور از مرز قرار گرفت.

وی در این بازدید با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات انجام شده به زائران اظهار داشت:‌ با تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در پایانه مهران شاهد تردد روان و خروج زوار حسینی به خاک عراق برای شرکت در مراسم باشکوه اربعین هستیم.

 

ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین در مرز مهران

صیدنور علیمرادی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام با اشاره به ۱۰۳ هزار و ۵۴۴ مورد خدمات ارائه شده مرکز فوریت‌های پزشکی در مرز مهران، اظهار کرد: در این مدت ۱۰ مورد فراخوان بالگرد برای انتقال مصدومان انجام شده و تعداد تماس با فوریت‌های پزشکی نیز ۶ هزار و ۶۶ مورد بوده است.

وی افزود: خدمات پزشکی و درمانی به مصدومان حوادث ترافیکی ۳۶۳ نفر و حوادث غیرترافیکی ۱۰۳ هزار و ۱۸۱ نفر انجام شده است.

 

تردد ‌یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران


استاندار ایلام با بیان اینکه تردد در مرز مهران به سهولت در جریان است، گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند.

وی  افزود: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین، سامانه مدیریت تردد در پایانه برکت مرز مهران نیز راه‌اندازی شده است.

موج بازگشت زائران به کشور از مرز مهران

واژگونی خودرو در مسیر مهران - ایلام چهار کشته بر جای گذاشت

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رییس پلیس راه ایلام اظهار کرد: یک دستگاه خودروی دنا حامل زائران اربعین از استان تهران در حد فاصل روستای گلان در مسیر مهران- ایلام به علت خستگی و خواب آلودگی راننده واژگون شد.

وی ادامه داد: در این حادثه سه نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات جان خود را در زمان وقوع از دست دادند، یک نفر در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم زخمی و برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شد.

انتقال مصدومان تصادف رانندگی محور جسان - کوت عراق به مرز مهران

غلام‌رضا علیمحمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه ون عراقی حامل زائرین ایرانی در محور جسان به کوت عراق ۱۶ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در حال حاضر هفت نفر از مصدومان این حادثه پس از تحویل در مرز مهران با هماهنگی‌های انجام شده توسط آمبولانس‌های هلال احمر به بیمارستان امام حسین (ع) این شهر انتقال داده شده اند.

علیمحمدی یادآور شد: سایر مصدومان این حادثه هم اکنون در بیمارستان الزهرا (س) استان واسط عراق در جوار شهرستان مهران بستری هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه فوتی نداشته است، ادامه داد: مابقی مصدومان نیز تا پایان امشب به بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران منتقل می‌شوند.

مرز تمرچین

تردد بیش از ۷ هزار و ۴۶۷ زائر از مرز تمرچین

محمد رضایی مدیر پایانه مرزی تمرچین گفت: طی شبانه روز گذشته  هزار و ۱۱۰ زائر ایرانی از مرز بین‌المللی تمرچین به کشور وارد و ۴ هزار و ۶۳۸ زائر ایرانی از این مرز خارج شده‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی ۶۷۵ زائر خارجی وارد و بیش از هزار و ۴۴  زائر خارجی از کشور خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی تمرچین اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع هزار و ۷۸۵ زائر وارد و ۵ هزار و ۶۸۲ زائر از مرز‌های کشور خارج شده‌اند.

مرز چذابه

‌حضور انبوه زائران اربعین در مرز چذابه

با توجه به تمهیدات اندیشیده‌ شده برای خروج و ورود زائران از مرز چذابه، تردد زائران در آرامش، امنیت کامل و بدون کوچک‌ترین مشکل و معطلی در حال انجام است و جای نگرانی وجود ندارد.

با وجود اینکه چند روز دیگر تا اربعین حسینی(ع) باقی مانده است، مرز چذابه شاهد  حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از اقصی نقاط کشور برای شرکت در مراسم اربعین ا‌ست.

مرز خسروی

فرمانده کل سپاه به مرز خسروی رفت

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با استقبال ‌فرمانده سپاه ‌استان کرمانشاه، استاندار و جمعی از مسئولان وارد مرز خسروی شد.

سرلشکر سلامی در جریان بازدید از قرارگاه‌ اربعین مستقر در پایانه خسروی، آخرین وضعیت تردد زائران اربعین ‌در این مرز‌ را مورد بررسی قرار داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس با تعدادی از زائران اربعین حسینی که عازم کربلا بودند دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز رسمی خسروی

استاندار کرمانشاه با اعلام عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز رسمی خسروی، گفت : رکورد تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی خسروی شکسته شد.

عبور ۴۰۵ هزار زائر اربعین حسینی از مرز خسروی

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه گفت : در حال حاضر تردد از مرز خسروی روان است و زوار در کمترین زمان ممکن از این مرز عبور می‌کنند.

وی افزود: از چندی قبل امکانات زیادی برای سهولت زائرین اربعین حسینی در مرز خسروی فراهم شده بود که اکنون نتایج آن را در تردد روان از مرز می‌بینیم.

استاندار کرمانشاه در خصوص آمار تردد از مرز خسروی هم گفت: تا ساعت ۲۱ شامگاه دیروز (نهم شهریور) حدود ۴۰۵ هزار زائر اربعین از مرز خسروی عبور کرده اند و حدود ۸۰ هزار زائر هم از طریق این مرز به کشور بازگشته اند.

ورود بیش از ۲۸ هزار نفر به کشور از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار اربعین، از ورود بیش از ۲۸ هزار نفر به کشور از مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

تردد ۴۸۷ هزار و ۴۳۴ زائر از مرز خسروی

مسئول پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی گفت : ۴۸۷ هزار و ۴۳۴ زائر طی ۱۴روز سپری شده از ماه صفر به صورت روان و با سهولت از مرز رسمی خسروی تردد کردند.

مرز باشماق

روند افزایشی تردد زائران اربعین در مرز باشماق

حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۷۶۷ زائر ایرانی از مرز بین‌المللی باشماق به کشور وارد و ۳۲۸۹ زائر ایرانی از این مرز خارج شده‌اند.

او افزود: در این بازه زمانی ۱۴۴۰ زائر خارجی وارد و ۱۰۲۰ زائر خارجی از کشور خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی باشماق اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع ۳۲۰۷ زائر وارد و ۴۳۰۹ زائر از مرز‌های کشور خارج شده‌اند.

به گفته عبدالملکی در مجموع ۷۵۱۶ زائر در روز گذشته از پایانه مرزی باشماق تردد کرده‌اند.

تردد در این پایانه مرزی امروز جمعه ۱۰ شهریور همچون روزهای گذشته روان و بدون مشکل است.

 

وضعیت پایانه های مرزی مهران و باشماق مریوان - ساعت ۹:۰۰ صبح جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۱۰

 
نمایی از وضعیت پارکینگ های مرز باشماق مریوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
پیاده روی زیر بیرق ظلم هم عالمی دارد
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام، سلام بر ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ تن شهدای کربلا ،سلام بر امیر المومنین علیه السلام،سلام بر زائران اربعین حسینی خوش آمدید،الهی که خسته نباشید،وهمیشه حسینی بمانید ان شاءالله.
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام، سلام بر ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ تن شهدای کربلا ،سلام بر امیر المومنین علیه السلام،سلام بر زائران اربعین حسینی خوش آمدید،الهی که خسته نباشید،وهمیشه حسینی بمانید ان شاءالله.
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
درآمد عربستان سعودی از فروش نفت در ماه دسامبر برای ششمین ماه متوالی کاهش یافت اما قیمت بالاتر، درآمد سالانه این کشور از صادرات نفت را به حدود ۳۲۶ میلیارد دلار رساند.

به گزارش ایسنا، سازمان کل آمار عربستان سعودی اعلام کرد: درآمد عربستان سعودی از صادرات نفت خام و فرآورده‌های پالایش شده در دسامبر، به ۸۵.۵ میلیارد ریال (۲۲.۸ میلیارد دلار) رسید.

درآمد دسامبر، پایین‌ترین درآمد ماهانه در حدود یک سال گذشته بود اما درآمد نفتی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲، به حدود ۳۲۶ میلیارد دلار رسید و باعث شد برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته، این کشور مازاد بودجه پیدا کند. رکورد قبلی درآمد سالانه عربستان از فروش نفت، در سال ۲۰۱۲ بود.

در پی افزایش قیمت کالاها از جمله نفت خام پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، اقتصاد عربستان در سال ۲۰۲۲، نرخ رشد ۸.۷ درصدی داشت که سریع‌ترین نرخ رشد در میان کشورهای عضو گروه ۲۰ بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، درآمد نفتی بادآورده، پول بیشتری برای برنامه متنوع سازی اقتصادی فراهم می‌کند که تحت نظر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دنبال می‌شود.
سعید
۲۰:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
سلام یک میلیون ششصدهزار ضرب در میانگین 8میلیون تومان کنید ببینید چقدر میشه و مگرفلسفه شهات حضرت اقا و زیارت ایشان جز درس انسان شناسی انسانیت نیست من طرف می شناسم زنه بچه ها شو فرستاده زیارت ولی خواهرش کف خونش شن ریزیه و یک اتاقک با دو بچه معلوم نیست شایدم گرسنه سر می کنن بنظر اقا هم راضی باشه به این سفر
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خیلی حق گفتی خداوکیلی،درود بر شرفت
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
این همه سازمان برای حج زیارت کارمندانش حقوق میگیرین اونها زن و بچه ندارن؟
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
خب شما به خواهرش کمک کنید!!!!!!!!!!
شاید اون خودش شعورش نمیرسه....
در ضمن شما از کجا میدونید کمک نمیکنه؟؟؟؟از کجا میدونید بچه های خواهرش گشنه ن؟؟؟؟
کاری به دستگاه امام حسین نداشته باشید امام خودش میرسونه....
امام حسین بدهکار کسی نمی‌مونه
شما تریبون دشمن نباشید
علی اکبر
۲۰:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
به کوری یزیدیان زمان و یزیدیان و مزدوران داخلی مسیر دوستی دو‌ملت را هموار و آباد خواهیم کرد
کور شوند بدخواهان و آنانکه چشم دیدن این شکوه و عظمت را ندارند
جانم فدای اسلام
۲۰:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
نذر کنیم راه کربلا را و اطرافش را تا حرم‌های مطهر بسازیم هر ایرانی و عراقی یک بلوک از مهران و خسروی تا نجف و کربلا
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰1 0
اوره سازها ادعای بدهی ناچیز خوراکشان به دولت را دارند ، متانول ساز ها ادعای گرانی خوراکشان . فعلا هر دو طرف فاسد دارند مردم را اهرم کرده و برای منافع خود استفاده می کنند . وزارت نفت را شفاف کنید . قیمت ها را شناور کنید بدون افراط و تفریط . حق مردم را بستانید
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
چرت و پرت نگو لطفا
اول مطلب را بخوان و پیام بگذار
و حق کارخانه دارها یا مردم ؟!
کارخانه دارها همه چیز را مفت میخواهند اما جهانی میفروشند
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
مطمئنین ک واژگونی خودرو به خاطر خستگی و خواب آلودگی بوده ؟
Bakhtiyarivand
۱۹:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
مهران و خسروی و چذابه نزدیکترین پایانه های مرزهای ایران به کربلا و نجفند
بی عرضگی دو ملت شیعه و ما مردم خواهد بود اگر این مسیر را هرکدام با گذاشتن یک آجر و یا یک بلوک تا کربلا و نجف آباد نکنیم
اگر شده داوطلبانه و جهادی و پر راه خدا ،موکب اول را خودم با دستان خودم خواهم ساخت
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
ان شاءالله
Zagrosian
۱۹:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
سپاه و بسیج مردمی ایران و بسیج عراق باید مرز مهران تا نجف را چهارخطه و با زایرسرای بین راهی بسازند این کاری مانا و ماندگار و به یادگار برای هزاران سال بعد هم برای دو‌ ملت شیعه سودمند خواهد بود و به یادگار هم خواهند ماند یادگاری همچون وقف که ثواب دنیا و آخرتی همیشگی و جاودان خواهد داشت
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خیییلی گرم بود خیییلی شلوغ بود خیلی میترسیدم درعین حال همه جا احساسم این بود که سربازان امام زمان حافظان امنیت ایرانی همه جوره مواظبم هستن همه جا خدمات پزشکی بود همه جا آب خنک بود ودرهرلحظه شبانه روز غذا فراوان توزیع میشدمکان هم هرچه روزیت بود
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
عشق امام حسین عالمی داره من الان نجف هستم بی نظیر دیگه تو ایران فکر کنم کسی نمونده به کوری چشم دشمنان اهل بیت
حسین جان عشق مارا به خودت بیشتر وبیشتر کن
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
احسن چه سعادتی ماشاءالله به ما هم دعا کن جا مانده ایم .
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
همون جا این ها رو نگه دارید!
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
چشم بعضیا کور خیلی عالی بود
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
به کوری چشم تو و دشمنان اهل بیت