سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در استان یزد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: استان یزد با حدود سه هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال به عنوان پایتخت تعاون ایران نامگذاری شده است.

فلاحتی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد با بیان اینکه در این جشنواره ۱۵ تعاونی برتر استانی و پنج تعاونی برتر ملی داشته ایم، گفت: به روز رسانی مجامع، میزان اشتغال و میزان سرمایه گذاری شرکت‌های تعاونی از جمله شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر به شمار می‌رود.

او افزود: دراستان یزد ۲۴۶ شرکت تعاونی در این جشنواره ثبت نام کردند که با توجه به پایشی که صورت گرفت ۹۶ شرکت تعاونی حائز بررسی در کمیته شدند و از این میزان ۲۰ شرکت تعاونی به عنوان شرکت تعاونی برتر شناخته شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: تامین نقدینگی، سرمایه در گردش و بحث صادرات از جمله مسائل و مشکلات حوزه تعاونی‌ها در استان یزد به شمار می‌رود.

فلاحتی عنوان کرد: در بحث تسهیلات تفاهم نامه‌های ۲ هزار میلیاردی و سه هزار میلیاردی بین وزارتخانه و بانک توسعه تعاون منعقد شده است و از این میزان استان یزد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب بخش‌های تعاونی به بانک توسعه تعاون، تعاونی‌ها را معرفی کرده است که نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به تعاونی‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

 او گفت: در بحث صادرات با توجه به نشستی که وزارت کار با وزارت امور اقتصادی برگزار کرده است امیدوار هستیم گشایش‌هایی در صادرات برای بخش تعاون اتفاق بیفتد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: استان یزد باحدود سه هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال به عنوان پایتخت تعاون ایران نامگذاری شده است.

 فاطمی استاندار یزد نیز با اشاره به اینکه گفتمان تعاون از قدیم در استان یزد وجود داشته است، افزود: به همین منظور استان یزد دارای صاحب مکتب و ایده‌های جدید و خلاقانه در بخش تعاون است و این یک فرصت بزرگ برای استان یزد به شمار می‌رود.

 او گفت: بهترین بستر برای مردمی سازی اقتصاد و تحقق عدالت در حوزه اقتصاد بخش تعاونی‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.