سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها برنامه مهم دولت در روستاهاست

استاندار آذربايجان غري گفت: جلوگيري از مهاجرت روستائيان و بويژه جوانان به شهرها برنامه مهم دولت در روستاهاست.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان غربي، جلال‌زاده صبح امروز با حضور در جمع مردم روستاهاي تبت و قطورلار اروميه با روستائيان ديدار و گفتگو نمود.
استاندار آذربايجان غربي در اين ديدار گفت: روستا‌ها از ظرفيت بالايي براي توليد و اشتغال برخوردارند و بايد با تکيه بر اين ظرفيت‌ها از مهاجرت آنان به شهر‌ها کاست.
وي اضافه نمود: نتيجه مهاجرت روستاييان به شهر‌ها، کاهش توليد و اشتغال در بين جوانان است که مي‌توان با برنامه ريزي مناسب و حل مشکلات روستاييان، آن‌ها را به حضور موثر در روستا‌ها تشويق کرد.
وي از حمايت مديريت ارشد استان از طرح‌هاي کشاورزي روستانشينان خبر داد و گفت: در نظر داريم از طرح‌هايي که در حوزه‌هاي دامداري، راه اندازي گلخانه و طيور باشد به طور جد حمايت کنيم.
استاندار آذربايجان غربي اين امر را گامي موثر در راستاي حل مسايل و مشکلات اقتصادي روستاييان به ويژه در روستاهاي کم برخوردار دانست و اظهار نمود: روستاييان بايد با ايده‌پردازي مناسب و استفاده از پتانسيل‌هاي بالقوه، سهم خود را در توسعه روستا‌ها ايفا نمايند.
جلال‌زاده همچنين بر ايمن سازي مدرسه و جمع آوري آبهاي سطحي روستاي تبت تاکيد نمود و يک ميليارد ريال براي اجراي طرح هادي و ۳۰۰ ميليون ريال براي احداث زمين ورزشي در اين روستا اختصاص داد.
وي ۵۰ ميليون ريال نيز براي کمک به باشگاه فرهنگي دختران قطورلار و ۵۰ ميليون ريال ديگر براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در پايگاه بسيج اين روستا تخصيص داد.
استاندار آذربايجان غربي همچنين در سفر به روستاي گوي تپه براي احداث سالن ورزشي اين روستا خواستار مشخص شدن زمين اين سالن شد تا اعتبار مربوط به ساخت آن تخصيص يابد.
روستاي قره آغاج آخرين روستايي بود که از هيئت عالي استان پذيرايي کرد.
هيئت عالي استان در اين سفر گاز رساني در اوايل سال آينده، ايجاد سالن سرپوشيده ورزشي، ايجاد خانه عالم، آسفالت کردن مدرسه دخترانه، تخصيص ۵۰۰ ميليون ريال براي بهسازي و مرمت مساجد، تخصيص ۱۴۵۰ ميليون ريال براي طرح هادي و ۱۳ ميليارد ريال براي انتقال آب از سد باراندوز به اين روستا را مورد تصويب قرار داد.
در پايان اين سفر استاندار آذربايجان غربي در بازديد خود از پايگاه انتظامي باراندوز با تقدير از تلاش‌هاي پرسنل نيروي انتظامي در برقرار امنيت و آرامش در استان، براي احداث ساختمان پاسگاه قول مساعد داد. /ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.