سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاه‌برداری با عنوان درخواست واریز وجه فوری از اکانت‌های جعلی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص کلاه‌برداری با عنوان درخواست واریز وجه فوری از اکانت‌های جعلی و مشابه زائرین اباعبدالله الحسین (ع) هشدار داد و از زائران خواست مراقب پیام‌های جعلی درخواست وجه باشند.

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : با توجه به ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و شروع حرکت زائرین این امام عزیز برخی از مجرمین با سوء‌استفاده از بستر ایجادشده برای دوستان و آشنایان زائر عزیز پیام درخواست کمک مالی ارسال می‌کنند.

وی افزود: در این روش از کلاه‌برداری مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی بعضی از زائرین به اصول امنیتی و با دسترسی غیرمجاز به صفحات آنان در شبکه‌های اجتماعی و یا با ایجاد صفحه جعلی مشابه به زائر اصلی و یا حتی معرفی خود به‌عنوان دوست و همراه زائر اقدام به ارسال پیام به مخاطبین و دنبال کنندگان وی کرده و از آن‌ها درخواست واریز وجه و کمک مالی به‌صورت فوری می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متأسفانه دوستان و آشنایان زوار به پیام‌های ارسالی اعتماد کرده و مبلغ درخواستی را به شماره‌حساب اعلامی واریز می‌کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت این درخواست داشته باشند.

کسانی در توصیه به شهروندان گفت: در صورتی با چنین پیام و یا تماس‌هایی از طرف زائرین عزیز روبرو شدید عجولانه برخورد نکرده چراکه ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد، اول موضوع را بررسی و در صورت صحت اقدام به واریز وجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.