سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمونه‌برداری از سگ مشکوک به هاری توسط دامپزشکی بوئین زهرا

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا از انجام نمونه‌برداری از یک قلاده سگ صاحبدار مشکوک به بیماری هاری و اقدامات لازم برای دفن بهداشتی لاشه سگ خبر داد.

دکتر محسن ایمان‌دار رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: در پی وصول گزارش از شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر بروز علایم مشکوک به هاری در یک قلاده سگ (تغییر رفتار دام و سیلان بزاق) روستای سعید آباد از توابع بخش دشتابی، کارشناسان بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شهرستان با تشکیل اکیپ و اعزام به منطقه، اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای لازم را انجام دادند.

دکتر ایمان‌دار افزود: اقدامات بهداشتی از قبیل نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه ملی تشخیص هاری صورت گرفت و با همکاری بخشداری منطقه و دهیار روستا، دفن بهداشتی لاشه و ضدعفونی جایگاه و کلیه وسایل که در تماس با حیوان مشکوک بود، انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار روستا علیه بیماری هاری انجام و با هماهنگی خانه بهداشت، پایش روستا و آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص بیماری هاری اقدام شد.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ عملیات واکسیناسیون سگ‌های گله و صاحبدار به منظور پیشگیری از بروز این بیماری به صورت رایگان انجام می‌شود که تعداد بیش از ۷۰۰ قلاده سگ بر علیه این بیماری واکسینه شده است.

برچسب ها: دامپزشکی ، هاری ، قلاده سگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.