سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین دروازه تحول و توسعه کرمانشاه

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین از این منطقه به عنوان دروازه تحول و توسعه کرمانشاه یاد و ابراز امیدواری کرد از دی ماه شاهد واگذاری اراضی این منطقه به متقاضیان و سرمایه‌گذاران باشیم.

نادر نادری مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین در جمع خبرنگاران از وسعت ۷۲۲۳ هکتاری منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یاد کرد که از مرز پرویزخان تا خسروی به طول ۲۵ کیلومتر امتداد یافته و گفت : در این منطقه دسترسی مناسبی به بازار هر دو بخش کردی و عربی عراق وجود دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه در چند فاز دیده شده، افزود: دو فاز پیشران هریک به وسعت ۸۰۰ هکتار در دو منطقه خسروی و پرویزخان در نظر گرفته ایم که باید در اولویت تجهیز و تکمیل زیرساخت‌ها باشند. مابقی وسعت منطقه در شش فاز ۹۵۰ هکتاری دیده شده است.

به گفته مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین، این فاز‌ها برای یک چشم انداز ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.

نادری از وجود دو مسئله اصلی پیش روی منطقه آزاد قصرشیرین یاد کرد که یکی از آن‌ها تدوین طرح جامع است که دی ماه سال گذشته مشاور آن انتخاب و قرارداد یکساله منعقد شد و اکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، کار تدوین طرح جامع تا پیش از دی ماه به اتمام برسد و عنوان کرد: با تدوین طرح جامع پهنه بندی زمین‌ها، مسائل پدافند غیرعامل، مسائل زیست محیطی و ... مشخص خواهد شد. البته طرح جامع پس از اینکه نهایی شد باید در مرحله بعد توسط دولت به تصویب برسد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین اظهار کرد: دومین کار مهمی که باید برای منطقه انجام می‌شد رفع تداخل اراضی بود، زیرا ۸۵ درصد اراضی منطقه منابع طبیعی و ملی و ۱۵ درصد مستثنیات است.

به گفته نادری، در این بخش ۸۰ درصد کار‌ها انجام شده و امید آن می‌رود نقشه رفع تداخلات ارضی منطقه نیز پیش از تدوین طرح جامع نهایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن این دو اقدام مهم، سند ۷۲۲۳ هکتار منطقه آزاد قصرشیرین به نام منطقه زده شود و از دی ماه شاهد واگذاری اراضی منطقه به متقاضیان و سرمایه‌گذاران باشیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با بیان اینکه از مسیر شورای راهبردی منطقه که ریاست آن را استاندار بر عهده دارد پیگیر تامین زیرساخت‌های منطقه هستیم، ابراز امیدواری کرد بتوان در سفر دوم رئیس جمهور به استان اعتباراتی برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین گرفت.

وی از انجام بیش از ۶۰۰ مکاتبه، ۱۰۰ جلسه و چندین بار دیدار با وزرا برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در زمینه راه، گاز، برق و... خبر داد و تاکید کرد: نیاز آبی منطقه آزاد قصرشیرین ۳۰ میلیون مترمکعب آب است که درخواست داشتیم از سامانه گرمسیری تامین شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.