سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از گلخانه در سامان در هفته دولت

همزمان با هفته دولت، یک واحد گلخانه در شهرستان سامان به بهره برداری رسید.

ابراهیم شیرانی مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از یک واحد گلخانه در سامان همزمان با هفته دولت گفت: پرونده‌های مربوط به احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید استان تشکیل شده و آماده معرفی به بانک‌های عامل است که در صورت ابلاغ اعتبارات، جهش بزرگی در استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این گلخانه به وسعت چهار هزار و ۶۵ مترمربع، سطح زیرکشت گلخانه‌های سامان به ۲.۵ هکتار افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه این واحد گلخانه‌ای زمینه اشتغالزایی ۱۰ نفر را فراهم کرده است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این گلخانه در شهرستان سامان ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که از این مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک کشاورزی و بقیه از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین و هزینه شده است.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهادکشاورزی برای تغییر الگوی کشت هدایت به سمت‌وسوی کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای به‌منظور ارتقای بهره‌وری مصرف آب، افزایش تولید و رونق درآمدزایی است.

شیرانی با اشاره به بهره‌برداری ۷۷ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این سطح ۶۰ هکتار به کشت سبزی و صیفی با پیش‌بینی تولید هشت هزار تُن اختصاص دارد و هم‌اکنون ۴۰ هکتار گلخانه جدید در این استان در دست ساخت است.

وی گفت: هم‌اکنون هفت هزار متر مربع فضای کشت گلخانه در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری آماده افتتاح است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.