سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای امنیت محله محور و کاهش ۱۸ درصدی سرقت در گیلان

با اجرای طرح امنیت محله محور، ۱۸ درصد از آمار سرقت در گیلان کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی گیلان در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های طرح امنیت محله محور در رشت گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور در ۲ هزار و ۴۵۶ محله گیلان، بیش از ۲ هزار و ۴۲۵ فقره انواع سرقت کشف شد که در این ارتباط، ۳ هزار و ۳۷۰ سارق و ۸۴ مالخرِ اموالِ مسروقه شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار عزیزاله ملکی، با اشاره به اجرای ۷ هزار و ۱۴۳ مرحله انواع طرح‌های پیشگیرانه و اجرای ۸۹۱ طرح پیشگیری از سرقت، افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۲۶ طرح پاکسازی در مناطق آلوده و جرم خیز، ۳۹۱ طرح سرکشی از بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، و نیز ۳۷۹ طرح شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش در سطح استان اجرا شد.

وی گفت: در این مدت، ۵۰ دستگاه خودرو و ۸۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در گیلان کشف، ۳ هزار و ۸۸۲ خودرو و هزار و ۶۰۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و به پارکینگ‌های این استان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی گیلان به کشف بیش از ۶۰۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مدت اجرای طرح امنیت محله‌محور در گیلان نیز اشاره کرد، و افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، هزار و ۵۷۶ خرده فروش، ۳ هزار و ۴۱۳ معتاد متجاهر، و ۲ هزار و ۸۲۸ نفر که حکم جلب آن‌ها صادر شده بود، توسط پلیس استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ملکی تصریح کرد: در اجرای طرح امنیت محله محور، از ظرفیت هزار و ۱۹۶ پلیس یار، ۱۱ شرکت حفاظتی-مراقبتی، و هزار و ۲۸۲ پایگاه بسیج محلات استفاده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.