سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ درصد از اراضی کشاورزی دارای سندمالکیت کشور متعلق به خراسان رضوی است

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: حدود هفت میلیون هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور دارای سند مالکیت تک برگ هستند که ۱۰ درصد آن‌ها متعلق به خراسان رضوی است.

سید مرتضی مولوی پور گفت: تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی یکی از اولویت‌های سال جاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است که خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشتاز در این عرصه است.

وی ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، موفق به تثبیت و صدور ۲ هزار و ۳۰۴ سند مالکیت برای ۳۴ هزار و ۹۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان شده است که رشد حدود ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی در سال جاری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار کشاورزان از پرداخت هزینه‌های نقشه برداری معاف شده اند و نیازی به حضور کشاورز به اداره کل و مرکز خاصی نیست.

مولوی پور اضافه کرد: در این طرح کارشناسان با مراجعه به مناطق مختلف استان خراسان رضوی از نزدیک مدارک را اخذ می‌کنند و پس از انجام تمام مراحل، مجدد مدارک را به کشاورز تحویل می‌دهند.

وی بیان کرد: اخذ سند تک برگ در پیشگیری از اختلافات ملکی و ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی برای مالکان حائز اهمیت است، از این رو جهت سند دار شدن کامل اراضی کشاورزی استان، همراهی کشاورزان و مسوولان استانی را خواستار هستیم.

بنا بر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکنون برای حدود یک سوم از اراضی کشاورزی کشور سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.