سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۵۰۰ دلاری در پی اعتماد به وعده سود میلیاردی ارز دیجیتال 

رئیس پلیس فتا استان کرمان از خسارت ۵۰۰ دلاری در پی اعتماد به وعده سود میلیاردی ارز دیجیتال در یک کانال تلگرامی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی مراجعه یک شهروند کرمانی به پلیس فتا و طرح شکایاتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ارز دیجیتال به مبلغ تقریبی ۲۵۰ میلیون ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در یک کانال تلگرامی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد پس از راهنمایی‌های کانال بیان شده اقدام به سرمایه گذاری کرده و مراحل خرید ارز و راه اندازی کیف پول را کارشناس همان کانال برای وی انجام داده که با داشتن رمز کیف پول شاکی اقدام به برداشت مبلغ ۵۰۰ دلار از حساب او کرده و دیگر پاسخگو نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان داشت: فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها نیاز به دانش بالایی دارد؛ اما متاسفانه نبود اطلاعات و آگاهی برخی از شهروندان باعث می‌شود که به دام کلاهبرداران هدایت شده و زمینه سو استفاده از آنان فراهم شود.

 او در خصوص سرمایه گذاری برخی افراد در زمینه ارز دیجیتال تصریح کرد: ورود به این بازار بدون دانش و تخصص کافی، احتمال از دست رفتن سرمایه را دوچندان می‌کند. 

سرهنگ رضایی  بیان کرد: شهروندان فریب تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه‌های استخراج را نخورند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و ضمن مراقب نسبت به ترفند کلاهبرداران در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.