سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر‌های خوش از کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن

در نشست کارگروه تنظیم بازار املاک از کاهش قیمت در بخش مسکن و بازگشت آرامش به این بخش خبر داده شد.

نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

یقینی نماینده مسئول کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در وزارت راه و شهرسازی گفت: مزایای این کارگروه جلوگیری از تورم است و در راستای شناسایی املاک خالی و معرفی به امور دارایی تشکیل جلسه می‌دهد.

محلی نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی هم در این نشست گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی باید از حالت سنتی خارج شده و آمار به وزارتخانه اعلام شود. آمار شناسایی خانه‌های خالی باید اعلام شود. با این گشت شاهد کاهش قیمت و اجاره بها هستیم.

وی تصریح کرد: سامانه اجاره بها باید جدی‌تر گرفته شود. در قزوین متاسفانه بنری از رایگان شدن کد رهگیری مشاهده نمی‌شود و باید بیشتر اطلاع رسانی شود.

محلی خاطرنشان کرد: باید به مردم اعلام شود که اگر املاک شان را در سامانه ثبت نکنند مشمول قانون خانه‌های خالی میشوند. افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در شهرستان‌ها ۲۰ درصد خواهد بود. آرامش بازار مسکن بازگشته است و نیز مشاورین املاک برای ورود به منازل مردم باید کارت داشته باشند.

هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی هم گفت: فاز دوم کار کنترل بازار املاک است که اگر جدی گرفته شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد. با این ساماندهی و کنترل بازار نیاز به ساخت مسکن نیست و کفایت میکند. هرگونه خدمات باید از طریق سامانه باشد.

اسماعیل پور رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در این نشست گفت: قدم موثری در راستای مسکن برداشته شده و می تواند هیجانات را در بازار مسکن کنترل کند. ما از سطح بازار پیام‌های خوبی گرفتیم. کاهش نرخ داشتیم و در بحث فضای مجازی و سایت دیوار و شیپور باید ساماندهی اتفاق بیفتد.

بیک معاون تعزیرات حکومتی هم گفت: در گشت‌ها عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، گرانفروشی، تقلب، عدم انجام تعهدات بخشی از تخلفات را شامل می‌شوند که در این راستا ۱۴ واحد صنفی مهروموم شده و ۱۴۲ پرونده به اجرای احکام ارسال و بیش از ۳ میلیارد ریال جزای نقدی به خزانه دولت واریز شده است.

کیان نماینده اداره ثبت اسناد در این نشست گفت: ۴ هزار و ۸۹۰ متقاضی صدور پروانه املاک و خودرو داشتیم. اخیرا کلاس‌های آموزشی تشکیل شده و پروانه‌های تخصصی صادر میشود. پروانه تخصصی با پروانه کسب متفاوت است باید برای شروع کار پروانه تخصصی صادر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.