سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌‎اندازی ۴۲ زمین چمن مصنوعی مدارس در اردبیل

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۴۲ زمین مفروش شده با چمن مصنوعی در مدارس استان اردبیل راه اندازی می‌شود.

اکبر دهقانی‌نیا گفت: در گرامیداشت هفته دولت؛ بهره‌برداری از ۴۲ زمین ورزشی مفروش شده با چمن مصنوعی را در مناطق مختلف به همراه چنین سالن ورزشی شاهد بودیم

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: در مرحله اول ۲۰ زمین چمن مصنوعی افتتاح شده و ۲۲ زمین چمن مصنوعی نیز قرار است در مناطق کم‌برخوردار و محروم راه‌اندازی شود.

به گفته او، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه هر احداث زمین‌های ورزشی چمن مصنوعی در مدارس است که ما با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت خیرین در این زمینه ورود پیدا کردیم.

دهقانی‌نیا احداث ۱۶ سالن سقف کوتاه را در مدارس و واحدهای آموزشی یادآور شد و گفت: با هدف تحقق عدالت در توزیع اعتبارات ورزشی و تربیت بدنی سعی شده تا این سالن‌ها با تجهیزاتی مناسب به بهره‌برداری برسد.

او افتتاح این سالن‌ها را زمینه‌ساز حضور دانش‌آموزان در مقاطع سنی مختلف با رویکرد استعدادیابی و نشان دادن توانمندی‌ها اعلام کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی در شهرهایی نظیر مشگین، پارس‌آباد، گرمی و ناحیه یک و ۲ اردبیل پایین بوده که کردیم تا با رفع کاستی‌ها این ظرفیت را ارتقا دهیم.

دهقانی‌نیا به میزبانی شایسته اردبیل در مسابقات ورزش ابتدایی دختران و پسران در رشته‌های فوتسال و والیبال اشاره کرد و گفت: ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان در این رویداد به مدت ۱۴ روز حضور داشتند که میزبانی شایسته استان را در این رخداد نظاره‌گر بودیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه افزود: برای این مسابقات هفت میلیارد تومان منابع هزینه شد که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن صرف تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری رشته فوتسال و والیبال در سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی اردبیل شد.

دهقانی‌نیا گفت: برای اولین بار دانش‌آموزان استان در این رویداد به فینال راه یافته و حتی ۲ نفر از این دانش‌آموزان مستعد نیز به تیم ملی در رده‌های پایه دعوت شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.