سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشییع پیکر حجت الاسلام مؤیدی در بابل + فیلم 

پیکر حجت‌الاسلام علی مؤیدی مدیر و مؤسس مجموعه اشراق در بابل تشییع و خاکسپاری شد.

پیکر حجت‌الاسلام علی مؤیدی بنیان گذار موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق بابل صبح امروز بر روی دستان مردم قدرشناس این شهرستان تشییع و در مسجد کاظم بیگی بابل به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام علی مؤیدی که به علت سوختگی ناشی از انفجار نشتی گاز در محل کار خود در موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق بابل در بیمارستان شهید زارع ساری بستری شده بود صبح دیروز دوشنبه ۶ مهر ماه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر تاثیرگذاری این مجاهد انقلابی در عرصه‌های فرهنگی کشور، گفت: ایشان اهتمام ویژه‌ای به نسل جوان داشت و جوانان زیادی تحت تعالیم اخلاقی و معنوی او قرار گرفتند که اکنون جزو شخصیت‌های موفق کشور هستند.

او افزود: مسجدی که حجت الاسلام علی مویدی امامت آن را به عهده داشت از جمله مساجد استان است که جوانان و نوجوانان  ارکان اصلی مسجد را تشکیل می‌دهند.

امام جمعه بابل با اشاره به نقش آفرینی موسسه پژوهشی و فرهنگی اشراق در  تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن، گفت:  حجت‌الاسلام علی مؤیدی نه تنها استاد برجسته‌ای در معارف الهی بود بلکه توانست آثار فراوانی از خود به جای بگذارند که از موفق‌ترین آن راه اندازی موسسه فرهنگی اشراق بابل است که سالهای سال مانند سدی محکم در برابر تهاجم‌های فرهنگی عمل کرد.

حجت‌الاسلام علی مؤیدی متولد ۱۳۳۰ در شهر بابل پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم مشرف شد و از محضر اساتیدی، چون آیت الله بهجت، آیت الله شبیری زنجانی، خرازی، مصباح یزدی و ... بهره وافر بردند.

او پس از چند سال درس و بحث در حوزه قم، به درخواست آیت الله هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران جهت مدیریت حوزه علمیه خاتم الانبیا (صدر) به بابل آمد و علاوه بر امام جماعت مسجد کاظمبیک درسال ۱۳۸۹ اقدام به راه اندازی موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق کرد، موسسه ای که صد‌ها نوجوان و جوان مستعد، تحت تعلیم‌های اخلاقی و معنوی این استاد و عالم فرهیخته و بصیر قرار گرفتند.

موسسه پژوهشی فرهنگی اشراق بابل، چند سال پیش اقدام به ساخت فیلم سیاحت غرب کرد که در کشور با استقبال گسترده‌ای نیز مواجه شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.