سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه فلسطین: دولت لیبی عادی سازی با اسرائیل را جرم انگاری خواهد کرد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رئیس دولت موقت لیبی با حضور در سفارت فلسطین، عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم اعلام کرد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه از حضور عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت موقت وحدت ملی لیبی در سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در طرابلس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: "الدبیبه با حضور در سفارت ما در طرابلس اعلام کرد که دولت کشورش از عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر خودداری کرده و هرگونه تماس و ارتباط مسئولان لیبی با نمایندگان این رژیم را جرم انگاری خواهد کرد".

الدبیبه همچنین تأکید کرده است که از اقدامات نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی برای عادی سازی روابط با اسرائیل بی اطلاع بوده است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی نوشت: "عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت موقت وحدت ملی، نجلاء المنقوش را به دلیل دیدار با همتای اسرائیلی از سمت خود برکنار کرده است".

وزارت امور خارجه لیبی عصر روز یکشنبه بر پایبندی کامل خود به مواضع ملی در قبال مسائل کشور‌های عربی و اسلامی که مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است، تاکید واعلام کرد که بیت المقدس پایتخت ابدی و برگشت ناپذیر فلسطین است.

روز یکشنبه، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دیدار خود با نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی در ایتالیا خبر داد.

کوهن دربیانیه‌ای اعلام کرد: "دیدار تاریخی با نجلاء المنقوش، وزیر امور خارجه لیبی اولین گام در روابط اسرائیل و لیبی است".

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.