سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صف دریافت مستمری خالی شد/ پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به معتادان بهبود یافته

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با همت دولت سیزدهم، آمار پشت نوبت مستمری برای مددجویان بهزیستی استان به صفر رسیده است.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت گفت: آمار معلولیت بینایی، کم بینایی و شب کوری در برخی روستا‌های نهبندان بالا است که طبق پژوهش انجام گرفته در چاهداشی، شاه‌کوه و آتشکده علیا ازدواج‌های فامیلی عامل بروز آن ذکر شده است.

او افزود: هم اکنون آمار پشت نوبت مستمری بهزیستی به صفر رسیده که نشان دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم است و پارسال ۶ میلیارد ریال اعتبار ماهانه مستمری، به اعتبارات استان افزوده شد.

شرفی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه به جامعه هدف پرداخت می‌شود و مددجویان این نهاد برای یک بار می‌توانند تعرفه‌های آب، برق و گاز رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار کرد: از همین رو برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می‌شود؛ از همین رو ۳۲ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پارسال ۲ هزار و ۸۱۹ نفر در مراکز اقامتی پذیرش شده اند، افزود: پارسال برای ۱۸۴ معتاد بهبود یافته ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

شرفی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در استان نیز بیان کرد: پارسال هزار و ۶۱۲ نفر یارانه مشاوره دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از کودکان ساکن در روستا که دارای معلولیت جسمی شدید بوده، اما از شرایط ذهنی مطلوبی برخوردار هستند، حمایت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.