سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی نواحی شمالی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

 رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی از روز سه شنبه نواحی شمالی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

آقای امیدفر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد و موجب افزایش ابر، رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

وی اظهار کرد: در چنین وضعیتی احتمال آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خواستار لغو سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت‌های کوهنوردی انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع شد.

آقای امیدفر ادامه داد: احتمال رخداد تندباد‌های لحظه ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در نیمه جنوبی استان نفوذ و یا خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی خواستار رعایت فاصله در عبور از کنار ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره، محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.