سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۸ میلیارد دلار صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای فعالیت دولت مردمی، بیش از ۸ میلیارد دلار صادرات از گمرکات استان ثبت شده است.

خالد جنگجو ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات از استان هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به ۲ سال پیش از آن گفت: این میزان شامل صادرات استان، صادرات استان‌های دیگر از مبادی گمرکی استان است.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار صادرات به ترکیه ثبت شده که ۵۱ درصد از نظر ارزش و ۲۹ درصد از نظر وزنی نسبت به ۲ سال پیش از آن افزایش دارد.

جنگجو ادامه داد: همچنین از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفته که در این خصوص شاهد رشد ۲۲ درصدی از نظر ارزش و ۱۵ درصد از نظر وزنی هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال گذشته، بیش از یک میلیارد دلار صادرات از تمرچین و کیله داشتیم که بیشترین میزان صادرات از مرز‌های غربی به اقلیم کردستان عراق بود.

جنگجو گفت: همچنین در ۲ سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات به جمهوری آذربایجان از مرز پلدشت داشتیم که ۱۰۴ درصد از لحاظ ارزش و ۹۲ درصد از لحاظ وزن نسبت به ۲ سال پیش از فعالیت دولت سیزدهم بیشتر شده است.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات گمرکی بخش تولید و صادرات و همکاری ویژه در این خصوص با بخش خصوصی افزود: کاهش هزینه‌های تولید و رشد تولید و افزایش صادرات و روند تسهیل در واردات جزو برنامه‌های اصلی گمرکات در استان است.

وی اضافه کرد: تاکنون ٩٠ درصد کالا‌های اساسی از گمرکات استان ترخیص شده و همچنین صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات معدنی به گمرکات استان تفویض شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت گمرکی در مرز‌های رازی، بازرگان و تمرچین و سرو به صورت ٢۴ ساعته است، اظهار کرد: همچنین در مرز پلدشت فعالیت ۱۶ ساعته از هشت صبح تا ۲۴ و در کیله سردشت هم فعالیت ۱۰ ساعته از هشت صبح تا هشت شب در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.