سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اخبار اربعینی از مرزها؛

ضرورت خودداری زائران از رها کردن خودروهایشان در شلمچه و چذابه/خدمات رسانی جمعیت هلال احمر به بیش از سه هزار زائر

ترددهای زائران در مرزهای اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرزها را در این بسته مشاهده می کنید.

 تردد در مرزهای زمینی مهران، تمرچین، باشماق، چذابه و شلمچه در این روزهای اربعینی آغاز شده است که در این بین مرز مهران بیشترین تردد را تاکنون داشته است و به گفته فرمانده مرزبانی فراجا  حجم زائران عبوری از مرز خسروی نسبت به پارسال بیشتر شده است.

مرز شلمچه

مصدومیت ۷ زائر ایرانی در خاک عراق

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ساعت ۲بامداد امروز پس از تماس با مرکز پست فرماندهی حادثه مستقر در مرز شلمچه در مورد تصادف خودرو ون و مصدومیت هفت زائران ایرانی شامل چهار مرد و ۲زن و یک دختر هفت ساله در رمیله عراق، به سرعت مقدمات تحویل حادثه دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

دکتر سید نادر نقیبی افزود: سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از نزدیکترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و مصدومان از طرف عراق تحویل گرفته شدند.

پس از رسیدن خودرو‌های اورژانس و تحویل مجروحان، اقدامات تریاژ و امداد مصدومان انجام و با دریافت خدمات درمانی در نقطه صفر مرزی، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان خرمشهر برای ادامه درمان منتقل شدند.

سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: مرز‌های ۲ گانه خوزستان بسیار هماهنگ، منظبت با امکانات زیرساختی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه به زائران توصیه می‌شود بر اساس مشخصات جغرافیایی ۲ چذابه و شلمچه را برای تردد انتخاب کنند، افزود: در مجموع از ابتدای ماه صفر، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از این ۲ مرز تردد داشته‌اند که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است

   

مرز مهران

تردد ۱۶۸ هزار و ۸۵۲ زائر اربعین از مرز مهران

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۱۶۸ هزار و ۸۵۲ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

وي گفت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۹۶۶ زائر ایرانی و ۲۶۴ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: همچنین در این بازه زمانی  ۱۳۲ هزار و ۶۲۲ مسافر ایرانی و یک هزار مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مرز مهران مملو از جمعیت/ ساعت۸ ششم شهریور

روزانه ظرفیت تامین آب برای ۳۵۰هزار نفر در مهران وجود دارد

پرویز ناصری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب زوار شامل خط انتقال، تاسیس و تجهیز چند حلقه چاه و سیستم فاضلاب، نصب و تامین آب ۵۰ دستگاه آب سرد کن و… هزینه شده است. 

ناصری گفت: به رغم گرمای شدید هوا هیچ مشکلی برای تامین آب زوار و مردم ایلام نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام عنوان کرد: اکیپ حوادث و اتفاقات حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب با ۴ اکیپ مجهز توسط شرکت پارس کانی آب در تمام ساعات شبانه روزی آماده خدمات رسانی در کنگره بزرگ اربعین هستند.

زائران بدون گذرنامه به مرز مهران مراجعه نکنند 

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: زائران اربعین در صورت نداشتن گذرنامه به مرز مهران مراجعه نکنند. 

مرز خسروی

افزایش حجم زائران عبوری از مرز خسروی

احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا گفت: حجم زائران عبوری از مرز خسروی نسبت به پارسال بیشتر شده است.

وی افزود: افزایش ظرفیت گیت‌های تردد یک کار جهادی و پیگیری می‌خواست که خوشبختانه این مهم در پایانه مرزی خسروی محقق شد.

ثبت بیش از ۵۴ هزار تردد در ۲۴ساعت گذشته از پایانه مرزی خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ هزار و ۴۸۶ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند.

وی افزود: از این میزان ۵۰ هزار و ۹۷۹ نفر از کشور خارج شده و ۳ هزار و ۵۰۷ نفر وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های کشور ۵۰ هزار و ۶۷۹ نفر ایرانی و ۳۰۰ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ذکر شده ۳ هزار و ۴۷۰ زائر ایرانی و ۳۷ زائر غیرایرانی به کشور بازگشته‌اند.

تردد از مرز خسروی روان است

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه در حال حاضر تردد از مرز خسروی روان صورت می‌گیرد، گفت : هنوز ازدحام اصلی در مرز خسروی را شاهد نیستیم و پیش‌بینی می‌شود پیک تردد را در هفته منتهی به اربعین داشته باشیم.

وی به زوار توصیه کرد با توجه به ازدحام احتمالی در هفته پایانی منتهی به اربعین، سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از وجود ۲۰۰ گیت در دو طرف مرز خسروی با هدف تسهیل تردد زوار یاد کرد که در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰ گیت آن فعال بوده و مابقی گیت‌ها نیز بسته به روند افزایشی تردد زوار، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تردد بیش از ۱۴۴ هزار نفر از زائران به مرز خسروی

مهدی حاجیان رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه صفر و آغاز رسمی پیاده اربعین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از زائران، مرز خسروی را برای تردد و عزیمت خود به کربلای معلی انتخاب کرده‌اند که از مجموع این تعداد حدود ۵۱ هزار نفر روز گذشته مصادف با ۵ شهریورماه از مرز خسروی عازم عتبات عالیات برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین شدند.

وی افزود: در ۱۰ روزی که از ماه صفر می‌گذرد حدود ۱۰ هزار زائر ایرانی نیز پس از انجام زیارت از طریق مرز خسروی به کشور بازگشتند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها روز گذشته اقدام به بازگشت کردند.

 
خدمات رسانی جمعیت هلال احمر به سه هزار و ۳۸۷ نفر از زائران اربعین حسینی

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به استقرار شبانه روزی نیرو‌های امداد و نجات در مرز خسروی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت : در این بازه زمانی ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و به ۲۹ نفر خدمات سرپایی ارائه شد.

مرز چذابه

در حالی که پارکینگ برخی مرز‌های کشور در حال تکمیل است بیشتر ظرفیت پارکینگ پایانه مرزی چذابه خالی است.

ضرورت خودداری زائران از رها کردن خودروهایشان در شلمچه و چذابه

سرهنگ سعید رحیمی گفت: به تدریج شاهد افزایش تردد‌ها در اغلب محور‌های اصلی و مبادی ورودی استان خوزستان به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه هستیم.

او می‌گوید: با وجود دو توقفگاه بزرگ خودرویی در پایانه‌های مرزی خوزستان، آمادگی خوبی ایجاد شد تا زائران خودرو‌های خود را در این توقف گاه‌ها بگذارند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: بنابراین زائران به هیچ وجه خودروی خود را در شبکه معابر رها نکنند.

مرز تمرچین

انتقال رایگان زائران اربعین حسینی از ارومیه به تمرچین

هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ارومیه با مشارکت پایگاه مقاومت الحدید ناحیه مقاومت سپاه ارومیه روزانه با به کارگیری ۴ دستگاه اتوبوس مسافران را از پایانه مسافربری ارومیه به گذرگاه مرزی تمرچین انتقال می‌دهند.

روزانه دو سرویس قبل از ظهر و دو سرویس نیز بعد از ظهر به صورت رایگان و با اتوبوس‌های vip مسافران را به پایانه مرزی تمرچین اعزام می‌کند و امکان افزایش سرویس‌های انتقال زائران به پایانه مرزی تمرچین در ساعات بعد از ظهر نیز فراهم است.

این طرح از روز شنبه ۴ شهریور آغاز شده است و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و زائرین از ارومیه به صورت رایگان به مرز تمرچین انتقال داده خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.