سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۶۰ پروژه آبرسانی در خوزستان

همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار خوزستان ۶۰ پروژه آبرسانی شهری و روستایی در استان افتتاح شد.

۶۰ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان اجرایی شده‌اند. امروز ۲۸ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا همزمان با هفته دولت افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شدند.

ارزش ریالی پروژه‌های آبرسانی روستایی بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال است. در بخش روستایی با افتتاح و بهره‌برداری تعداد ۳۲ پروژه، جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

پروژه‌های روستایی که امروز افتتاح شدند شامل ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۵ باب مخزن آب شرب به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب، بازسازی و احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه در سطح ۱۶ شهرستان استان بوده است.

افتتاح این پروژه‌ها منجر به آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی بیش از ۱۶۲ روستای استان با تعداد ۱۷هزار خانوار و افزایش ظرفیت تامین آب روستایی به میزان بیش از ۵۳ هزار متر مکعب در شبانه روز شده است.

۲۸ پروژه‌ای که در شهرستان‌ها افتتاح شد شامل خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۸ باب مخزن آب شرب به حجم ۸۰۰۰ مترمکعب، خرید، نصب و راه‌اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان استان هستند.

افتتاح این پروژه‌ها منجر به ارتقاء پایداری کمی و کیفی آب ۲۰ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب شرب به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه روز شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.