سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از ۴۵ پروژه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در هفته دولت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴۵ پروژه بخش کشاورزی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

حسین برزگر گفت: ۴۵ پروژه بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری معادل ۲۱۳۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از این میزان پروژه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی، ۱۹ طرح در بخش آب وخاک و امور فنی مهندسی بهره‌برداری و ۳ طرح کلنگ‌زنی می‌شود، ۱۳ طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی بهره‌برداری و تعداد ۴ طرح کلنگ‌زنی می‌شود، ۲ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی به بهره‌برداری رسیده و ۱ طرح کلنگ‌زنی خواهد شد، همچنین ۳ طرح شیلاتی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که، از مزایای این طرح‌ها ۳۴۱۸ خانوار و تعداد ۴۲ روستا بهره‌مند می‌شوند، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۸۱۵۹ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شد.

به گفته وی، پروژه‌های بخش کشاورزی استان که در دولت سیزدهم و در مناسبت‌های مختلف (هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه مبارک فجر) افتتاح شده شامل ۲۳۹ پروژه (دولتی و خصوصی) با اعتبار ۷۲۴ میلیارد تومان است.

این مقام مسوول ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری سطح گلخانه‌ها قبل از دولت سیزدهم ۳۰ هکتار بود که با همت دولت سیزدهم جهش بزرگی در توسعه گلخانه‌ها در استان اتفاق افتاد به گونه‌ای که در دو سال اخیر بیش از ۴۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد وهم اکنون سطح گلخانه‌ها به ۷۰ هکتار رسیده است.

برزگر با اشاره به این که، با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود، افزود: آغاز راه‌اندازی ۱۳ شهرک گلخانه‌ای از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار در این بخش است که در حال انجام است.

وی با بیان این که برای اولین بار در دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۷۸۱ هکتار کشت قراردادی انجام شده است، افزود: در این دولت طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها اجرا شد که در استان چهارمحال وبختیاری در سطح بیش از ۳۲ هزار هکتار با موفقیت اجرا شد که منجر به افزایش بیش از ۲۰ درصدی محصولات استراتژیک در استان شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام، تعداد ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شد و تعداد ۶ پروژه تامین و انتقال آب دره گرم دشتک، دشت نساء اردل، گل‌سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا و مورز به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل می‌باشند.

وی اظهار کرد: تکمیل پروژه تامین و انتقال آب سرچاه دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار ودهکهنه روگر در سطح ۳۷۰ هکتار که ۱۵ سال به صورت راکد باقی مانده بود در این دولت با اختصاص اعتبارات دولتی و خصوصی رونق گرفت و در حال انجام است.

برچسب ها: کشاورزی ، هفته دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.