سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزودن ۳۷۳ تخت بیمارستانی‌ جدید به ظرفیت بیمارستان‌های خراسان جنوبی

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزودن ۳۷۳ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت بیمارستان‌های خراسان جنوبی خبر داد.

 شریف‌زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۴ پروژه تفاهم نامه‌ای در استان شامل خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و تکمیل و توسعه بیمارستان در برخی شهرستان‌ها داشته‌ایم. 

او افزود: در حال حاضر ۱۰۳ پروژه به مساحت ۸۲ هزار و ۲۸۰ مترمربع و اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که ۳۷۳ تخت بیمارستانی مصوب دارد. 

شریف زاده با اشاره به تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف ادامه داد: تمام تجهیزات این بیمارستان توسط دانشگاه تامین شده که بعد از تامین نیروی انسانی منتقل می‌شود. 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه نیز از مصوبات سفر اول رئیس جمهور است. 

او از پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصدی بیمارستان زیرکوه خبر داد و تاکید کرد: این پروژه هفت هزار و ۴۰۰ متر زیربنا دارد که قرار است تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد. 

شریف زاده با اشاره به توسعه بیمارستان طبس با ۱۰ درصد پیشرفت ادامه داد: ساختمان دندانپزشکی بیرجند با ۴۰ درصد از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است. 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۲۴ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در ۲ سال گذشته احداث شده اضافه کرد: در این مدت برای مرکز درمان ناباروری مرکز استان ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است. 

او با اشاره به اینکه تحول بزرگی در حوزه تجهیزات پزشکی از ۲ سال گذشته با پیگیری مسئولان استان رخ داده است بیان کرد: تخصیص دستگاه ام. ار. آی برای قاین، فردوس و طبس در دولت سیزدهم انجام شد. 

شریف زاده با اشاره به تامین دستگاه لیزیک چشم و دستگاه سنگ‌شکن که در اولویت پیگیری‌های دانشگاه است، یادآور شد: در این مدت مجوز ارتقا ۲ دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی اخذ شده است. 

او  با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از کلینیک دندانپزشکی کودکان فردوس گفت: تکمیل فاز یک کلینیک تخصصی سرایان، تکمیل ساختمان دیالیز بیمارستان طبس، تکمیل آشیانه بالگرد طبس، بهره‌برداری از کلینیک تخصصی نهبندان، تکمیل‌ای سی یو بیمارستان‌های درمیان و ایران‌مهر بیرجند، تکمیل بخش ایزوله تنفسی بیمارستان شهدای قاین از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم است. 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی فعال در سطح استان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم. 

او  بیان کرد: در دولت سیزدهم یک هزار و ۸۷ نفر از ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی تبدیل وضعیت شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.