سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در مرز‌ها افزوده می‌شود

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هفت هزار دستگاه کار جابجایی زائران در کلیه مرز‌های کشور با عراق را برعهده دارند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا نزدیک به یک هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم.

داریوش امانی معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تلاش مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این بود که تا یک هفته قبل از اربعین تمامی کار‌های عمرانی مسیر‌های منتهی به پایانه و مرز مهران پایان یابد، در این راستا زیرساخت‌های لازم در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی مهران در بحث سایبان ها، مه پاش و تونل‌های سرد و آبسردکن‌ها به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه برکت مرز مهران، افزود: این پایانه نزدیک ۲ ماه است که به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل داده شده که در این خصوص با تلاش‌های ستودنی اقدامات زیرساختی مناسبی از جمله سالن‌های انتظار، استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، مرکز پایش و مرکز استراحت رانندگان احداث شده و آسفالت محوطه پایانه نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: بعد از اربعین امسال طرح جامع پایانه برکت برای ایجاد ساخت‌های دائمی تهیه خواهیم کرد و تلاش مسئولان همین است سال به سال خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه امسال با تدابیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مسیر‌های اربعینی و منتهی به پایانه‌های مرزی اختصاص یافت، افزود: تمامی زیرساخت‌هایی که در مرز مهران وجود دارد در سایر مرز‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: در نشست اخیر که با حضور معاون اول رییس جمهور جهت آخرین هماهنگی‌ها برای حمل و نقل و جابجایی زوار انجام گرفت از قبل اعلام شده بود که هفت هزار دستگاه کار سرویس دهی و جابجایی زائران را در ایام اربعین در کلیه مرز‌ها بخصوص مرز مهران برعهده دارند.

وی مطرح کرد: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر نزدیک به یک هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار گرامی پیش نیاید.

وی افزود: به هموطنان گرامی توصیه می‌کنیم که از دیگر مرز‌های کشور هم برای تردد و رفتن به کربلای معلی استفاده کنند و سفر خود را برای روز‌های آخر نگذارند چرا که با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس و ازدحام جمعیت در روز‌های آخر، مشکلی در جابجایی زوار ایجاد نشود.

وی مطرح کرد: با توجه به تدابیر لازم و مصوبات ستاد اربعین مقرر شد که سفر زائران از اول ماه صفر انجام شود و در این خصوص ما هم سرویس دهی و کار جابجایی زوار را به موقع انجام دهیم اگر زائران به همین میزان تردد و رفت و برگشت به کشور به همین میزان باشد اتوبوس‌ها خالی بر نمی‌گردند می‌توانند به زائران سرویس دهی انجام گیرد.

وی بیان کرد: بیشترین تلاش ما این است که در روز‌های آخر بتوانیم با توجه به اینکه حجم زیادی از زائران به کشور باز می‌گردند کار جابجایی زوار را به خوبی انجام دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.