سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسامی محبوب در چهارمحال و بختیاری کدام اند؟

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: فراوانی اسامی پسران به ترتیب آیهان، کیان و آراد، آریا و امیرعلی، سامیار، علی است و فراوانی اسامی دختران به ترتیب رستا، دلوین، آوا، فاطمه و آوینا است.

سید مهدی موسوی گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال پنج هزار و ۸۱۴ ولادت در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که سه هزار و ۱۴ پسر و ۲ هزار و ۸۰۰ دختر بودند.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ موالید ۱۳.۷ احصا شده است، خاطرنشان کرد: نرخ موالید در مدت مشابه سال قبل ۱۴.۱ در هر هزار بوده است و در مجموع تفاوت نرخ ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۴ در هر هزار نفر کاهشی بوده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: تفاوت نرخ ولادت در چهار شهرستان لردگان، فارسان، سامان و اردل روند افزایشی داشته در صورتی که در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و بروجن روند کاهشی بوده است.

موسوی بیان کرد: ۹۹.۹ درصد موالید امسال در مدت قانونی ۱۵ روزه، به ثبت رسیده است و این حاکی از دقیق بودن آمار‌های ثبتی است.

مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد: در پنج‌ماهه نخست امسال هزار و ۸۴۷ واقعه وفات در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده که هزار و ۸۴ مرد و ۷۶۳ زن بودند.

وی اظهار داشت: نرخ وفات پنج ماهه امسال ۴.۳۶ در هر هزار نفر احصا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که نرخ ۴.۵۶ بوده روند کاهشی داشته است.

موسوی با اشاره به قانون جوانی جمعیت اعلام داشت: در اجرای این قانون در پنج ماهه امسال هزار و ۷۰۰ مورد پاسخ به استعلامات معافیتی برای خانواده‌های دارای ۳ یا ۴ فرزندی صادر شده است.

وی گفت: امسال ۱۱۳ مورد دوقلوزایی و چهار مورد سه‌قلوزایی در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: فراوانی اسامی پسران به ترتیب آیهان، کیان و آراد، آریا و امیرعلی، سامیار، علی است و فراوانی اسامی دختران به ترتیب رستا، دلوین، آوا، فاطمه و آوینا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.