سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه کنسانتره مس در بردسکن خراسان رضوی به بهره برداری رسید

کارخانه کنسانتره مس ظهر امروز در منطقه درونه بردسکن با حضور استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: کارخانه کنسانتره مس در جریان اقتصادی استان اثرگذار است و اکتشاف، استخراج و فرآوری ظرفیت‌های معدنی، یک مزیت ویژه در خراسان رضوی است.

او افزود: در این حوزه، اگرچه بردسکن یک پهنه خاص و با ظرفیت است، اما خیلی روی آن تمرکز نشده است که باید بر ظرفیت‌های این منطقه تمرکز بیشتری شود و استعداد‌ها به فعلیت تبدیل شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که از نظر مس، سیلیس، فولاد و آهن ظرفیت‌های مهمی در بردسکن وجود دارد ادامه داد: باید یک بسته صنعتی-معدنی خاص بردسکن تهیه شود و با تمرکز روی چند مورد، کار ویژه صورت گیرد.

امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس طرح‌های تحولی استان، ۲ کارخانه مس و ۲ معدن دیگر در این منطقه طی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان این که بردسکن دومین قطب معدنی خراسان رضوی است افزود: رگه‌هایی از معدن آهن هم در این منطقه شناسایی شده که در مراحل تکمیلی شناسایی است و محصولاتی از این منطقه به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در بردسکن ۱۲ واحد فرآوری، شامل هشت واحد مس، ۲ واحد طلا و ۲ واحد آهن وجود دارد که طرح تامین زیرساخت برق مورد نیاز مجموعه‌های آن به پیمانکار سپرده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.