سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای ممانعت از عبور اتباع خارجی در مرز چذابه چه بود؟

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: برخی از اتباع به دلیل مشکل در مدرک مانیفست امکان تردد از مرز چذابه را نداشته‌اند.

رستم عیدی پورسرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان درباره اتفاقات پیش آماده برای اتباع خارجه اظهار داشت: برخی از اتباع به دلیل مشکل در مدرک مانیفست امکان تردد از مرز را نداشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات این ماجرا گفت: این افراد به صورت گروهی به عنوان گردشگری وارد کشور می‌شوند که متاسفانه مانیفست تعدادی از  آن‌ها جعلی بود.

عیدی‌پور افزود: روز گذشته در مرز چذابه به همراه آقای آل‌صادق سفیر ایران در عراق با وزیر کشور و حوزه گذرنامه دولت عراق گفتگو کرده‌ایم و مقرر شد که مجددا در نمایندگی سفارت عراق در اهواز یک مانیفست گروهی صادر کنند که مشکل آن‌ها حل شود.

عیدی‌پور در ادامه با بیان اینکه صبح امروز مقرر شده بود که این کار انجام بشود، گفت: برخی از آن‌ها هیچ مدارک هویتی نداشتند که در این باره امکان صدور مانیفست نبود و برای سایر کسانی که مدارک هویتی داشتند مانیفست آن‌ها صادر می‌شود.

 وی با بیان اینکه مجموع این اتباع خارجه حدود ۳۰۰ نفر است که متشکل از دو گروه هستند گفت: تعدادی از افراد یک گروه مانیفست جعلی داشتند که مقرر شد کنسولگری برای آن‌ها صادر کند که اتباع خارجی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

فرماندار دشت آزادگان گفت: گروهی که مانیفست آن‌ها مشکل نداشت در حال تردد هستند و گروهی که مشکل مانیفست داشتند در موکب بنیاد مستضعفان در حمیدیه ساکن شدند تا مشکل آن‌ها رفع بشود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای تردد اتباع خارجی از مرز چذابه وجود ندارد افزود: مسئولان کشور عراق برای تسهیل هر چه بیشتر تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه قول مساعد و همکاری را دادند.

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.