سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه اطلاع از دهک درآمدی/ افزایش یارانه ۴۹ میلیون ایرانی را شامل می‌شود

طرح کالابرگ الکترونیک از پنج‌شنبه هفته گذشته با اضافه شدن ۲ دهک جدید اکنون ۵ دهک اول درآمدی را شامل می‌شود.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح طرح کالابرگ الکترونیک تا دهک پنجم گفت: قیمت ۱۱ قلم کالای سبد غذایی اعلامی توسط دولت، بر اساس قیمت آن‌ها در سال ۱۴۰۱ (۵۹۳ هزارتومان) متوقف ماند و از این پس هر چقدر تورم شامل این کالا‌ها شود، توسط دولت پرداخت می‌شود. 

وی افزود: تعداد دهک‌های تحت پوشش کالابرگ، از ۳ به ۵ دهک حرکت کرد بدین ترتیب این طرح حدود ۴۹ میلیون ایرانی را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر رفاه در پاسخ به این که مردم چگونه می‌توانند متوجه دهک درآمدی خود شوند گفت: برای سرپرستان خانوار دو دهک جدید پیامک ارسال می‌کنیم و دهک آن‌ها را یادآوری می‌کنیم که مثلا شما دهک چهارم و پنجم هستید و چنانچه از سبد کالایی خرید کنید از اعتبار اضافی (۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی) برخوردار می‌شوید.

به گفته وی اگر سرپرستی پیامک دریافت نکرد، می‌تواند با مراجعه به سایت حمایت معیشتی (Hemayat.mcls.gov.ir)، علاوه بر دهک‌درآمدی، اطلاعات خانوار خود را ببیند.

عسگریان با بیان این که مشمولان طرح می‌توانند برای بهره‌مندی از شارژ اضافی و دریافت اطلاعات مربوط به آن علاوه بر سایت حمایت معیشتی با نصب اپلیکیشن و برنامه «شما» داده‌های مربوط به اعتبار یارانه، فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ و اطلاعات دهکی خانوارشان را مشاهده کنند 

وی ادامه داد: یارانه به کارت بانکی سرپرستان خانوار واریز و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها خرید و از اعتبار اضافی یارانه بهره‌مند شوند و لازم نیست جای خاصی مراجعه کنند چرا که فروشگاه‌هایی مجهز شده‌اند؛ این در حالی است که سرپرست خانوار نه تنها از کارت یارانه بلکه می‌تواند از همه کارت‌های بانکی که به نام خودش است نیز استفاده کند چراکه این اعتبار بر اساس «کد ملی» به افراد تخصیص می‌یابد.

وی تاکید کرد: مشمولان در نظر بگیرند که اگر از ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی ماهانه استفاده نکنند این رقم ذخیره نمی‌شود و آن را از دست می‌دهند چرا که شرط بهره‌مندی و آزاد شدن ۱۲۰ هزار تومان، خرید ۲۰۰ هزار تومان از کل اعتبار یارانه است.

وی ضمن اشاره به اتصال ۱۱۱ هزار فروشگاه به طرح کالا برگ الکترونیک گفت: درصدد هستیم تعاونی‌های شهری و روستایی و بالاخص اکثر تعاونی‌های روستایی و محروم را نیز تا پایان هفته به این طرح متصل و تجهیز می‌کنیم. در حال حاضر دسترسی به فروشگاه‌ها در ایران به کمتر از ۳۰۰ متر رسیده و اگر تعاونی‌های روستایی نیز وصل شوند این فاصله به زیر ۲۵۰ متر می‌رسد که کاربران با استفاده از برنامه «شما» می‌توانند پنجره مربوط به فروشگاه‌ها را کلیک و نزدیک‌ترین فروشگاه را پیدا کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
ظاهرا کالابرگ برای مردم تاثیری نداره فقط برای اینه که وعده دولت در مورد 11قلم کالا محقق بشه و به سود تولید کننده کالاهای خاصه چرا میخوان جایگزین یارانه کنند؟؟
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
آدرس سایت که گفته شده رو بارها و بارها نگاه کردم کد امنیتی نمیده
ناشناس
۰۵:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
یکی از مزخرف ترین سامانه هاست.در بیشتر شرایط جواب نمیده.هر سامانه ای که معرفی میشه همیشه مشکل دارند
مهران پیراسته نیک
۰۳:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
با اون یارانه ها تون 50 میلیون ایرانی بردید تو خط فقر فقط با حذف ارز 4200 تومانی مردم به خاک سیاه نشوندید حروم لقمه ها کالا برگ الکترونی و پنیر uf 400 بخوره تو سرتون گدا پرورها برید به جهنم
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
قیمت 1401زحمت کشیدید
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خدا لعنتتون کنه پول ی کیلو گوشت نمیشه هزار قلم کالا با ۳۰۰ تومن هزار برابر گرون کردین
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
زیرساخت ها مشکل دارد!
لطفأ اصلاح...
و به کسبه آموزش لازم داده شود.
کسبه اطلاعات ضعیفی دارند!!!
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
آماری تکان دهنده و باعث شرم!!!
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
با توجه به اینکه دولت محترم اطلاعات جامع و کاملی از سطح درآمدی کلیه اقشار جامعه ندارد، این نحوه پرداخت یارانه کاملا ناعادلانه هست
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
49 میلیون نفر در زیر یا نزدیک خط فقر متاسفانه
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خط فقر واقعی چقدر است؟!!
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
ملت را به گدایی انداخته اید و خجالت نمی کشید.
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
تورابخدا تورابه قرآن آخه چطوری دهک بندی می‌کنند خواهرم بدون حقوق نه حساب بانکی نه پدر و مادر تا حالا ازدواج نداشته بخاطر بیماری حضرت عباسی خودم بیمه تامین اجتماعی کردم دهک شش هست بعد طرف سه تا خونه تو هشتگرد داره دهک ۴ هست شاید خیلی اینطوری باشند خواهشا رسيدگي کنيد هیچ کس جوابگو نیست
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
در سایت مذکور هیچ لینکی برای اطلاع از دهک بندی وجود نداره.
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
ملاک این دهک بندی چیه؟یکی بیاد به مردم توضیح بده
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
اکثر جامعه زیر خط فقر
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
برای دادن حق خود مردم بهشون نمی‌توانید شرط بزارید یعنی چی خرید کنید ؟!!! به شما چه مربوطه شاید طرف می‌خواهد با پول یارانه اجاره خونشو بده چرا مجبورشون میکنید ؟!
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خیلی جالب هست دهک من که هیچ دارایی ندارم نه خانه نه ماشین نه زمین ولی بواسطه کارهای فصلی گاهی درامدم به ماهی ۳۰ تمن میرسه گاهی هم صفر که در کل سال هیچ هم برام نمی‌مونه ۸ شده ولی دهک کسی که در پونک خونه داره هم خودش هم زنش کارمند دولت هستن در شمال زمین داره در رباط کریم ویلا داره که شاید بای ۲۰ میلیارد تومان دارایی داره دهکش شده ۴ ؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
یعنی خودتونید بخدا قسم
من حقوق بگیر شرکت رفتم نگا کردم دهک شش شدم؟
مستاجر و فاقد خودرو !!
نمیخواهم این پولو ولی شر وبر ننویسید ۴۵. میلیون نفر!!!!
خدارو شکر جزو مرفهین جامعه حساب شدم
طاها
۲۰:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
بنده کارمند هستم با 9 تومان حقوق ماهیانه نه ماشین دارم نه خونه دارم نه چیزی به نام خودم و خانوادم هست.من رو دهک 8 تعیین کرده اند.واقعا نحوه دهک بندی به چه شکل هست؟از خودشان یه چیزی انگار نوشته اند.
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
فکر دهک و..نباشید همه را عادلانه بالا ببرید وهر نفر حداقل ۵ ملیون و پول آزاد شده از کره را که به هر ایرانی یک ملیارد می‌رسد بدهید
امیر
۲۰:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
ما و این همه خفت و حقارت باورم نمیشه . ملت را چه شده
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
صحیح آن است یارانه همه چیز برداشته بشود و بصورت نقد پرداخت شود ، در این بین کسی که مصرف بیشتر و یا بعضا اسراف بیشتری دارند باید کامل هزینه را خودشان پرداخت کنند و کسانی که کمتر مصرف دارند و یا صرفه جو هستند بیشتر پس انداز می کنند ، بعنوان نمونه من خودم خودروی شخصی دارم و حدالامکان کمتر در سطح شهر استفاده می کنم و بیشتر با دوچرخه یا پیاده رفت و آمد می کنم و هیچ وقت مانده کارت سوختم کمتر از ۵۴۰ لیتر نمیشه ، در عوض خیلی ها بدون هدف خودروی شخصی خود را سوار می‌شوند هم موجب آلودگی هوا میشوند و هم ایجاد ترافیک و همیشه هم می گویند سهمیه بنزین کم است و سهمیه آزاد سه هزار تومانی یکسره استفاده می کنند ، حالا اگر یارانه ها کلا برداشته شود و نقدی پرداخت شود امثال من که خیلی هم هستند چقدر در این زمینه پس انداز خواهند کرد .
علی
۱۸:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
بجای گدا پروری اقتصاد را درست کنید که مردم نجات پیدا کنند نه مسکن تزریق کنید
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
گدایی نیست، مقدار کمی ازسهم خودش است ،مگر بعضی کشورهای عربی که سهم هرکس را میدهند،بد است.
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
باید منابع ملی وانرژی مصرفی وهمه چیز به قیمت واقعی فروخته شود و سهم هر کس مستقیم وشفاف ومساوی و نقدا به حساب خودش واریز شود تا فقر و ارزان اسراف کردن عده ای برطرف شود.
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
این چه مدل مسخره بازیست و چه مزیتی دارد؟ هر چقدر هست نقدا بریزید.
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
سلام علیکم خسته نباشید لطفا به مسئولان وزارت رفاه بگویید اگر تمام خرید از اعتبار یارانه کم شود نه اینکه مقداری از آن خرید نقدی پرداخت شود طرح خوبی است لطفا پیگیری کنید با تشکر
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
یعنی 49 میلیون ایرانی اینقدر وضعشون بد هست که دولت به این نتیجه رسیده صد تومن دیگه به یارانشون اضاف کنه. واقعا وحشناک هست. دارید با مردم چیکار میکنید رسما ایران شده فقیر خانه و محل چپاول و زندگی مهاجر ها
مهدی رزاقی
۱۸:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
یارانه مردم بیشتر بشه خوبه که.
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
رازقی
سکوت.......
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
کجاش خوبه وقتی یارانه زیاد شد تنها روغن 300درصد افزایش قیمت داشت بنظرتون افزایش یارانه تاثیر مثبت داشته
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
نه داداش نوشتن ۴۹ میلیون تو بخونم ۴۹ هزار نفر
من که ندیدم به نیازمند بدن دیدید سلام منو برسونید