سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۲۸ هزار زائر روز سوم شهریور به صورت روان از مرز خسروی عازم عراق شدند

مسئول پایانه مرز خسروی قصرشیرین گفت: ۲۷ هزار و ۷۷۹ زائر دیروز جمعه سوم شهریورماه از پایانه مرزی خسروی به صورت روان و با سهولت عازم عراق شدند و رفته رفته بر حجم زائران از ایین گذرگاه رسمی افزوده می‌شود.

میثم پرهیخته مسئول پایانه مرز خسروی قصرشیرین گفت: تردد زروار روز گذشته در مقایسه با روز قبل از آن افزایش ۲ برابری داشته و در مجموع در هفت روز گذشته ۵۲ هزار ۶۳ زائر از مرز خسروی عازم عراق و کربلای معلی شده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین روز گذشته سه هزار زائر نیز از این مرز به کشورمان بازگشتند که تردد زائران از مرز خسروی طی ۲ روز گذشته روند افزایشی دارد و با توجه به ازدحام در سایر مرز‌ها از زائران می‌خواهیم با زیرساخت‌های مناسب و امکانات فراهم شده و تردد بدون وقفه و معطلی این گذرگاه ادامه دارد.

مسوول پایانه مرز خسروی در ادامه گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی ما آمادگی کامل را برای پذیرش شمار زیادی از زائران را در این مرز رسمی داریم و هم اکنون مجموعه پایانه با امکانات بهداشتی و رفاهی مناسب برای زائران از جمله ۱۲ هزار متر سایبان مجهز به جت فن و مه پاش، سیستم سرمایشی خنک کننده مناسب، سرویس‌های بهداشتی و ۹۲ گیت آماده پذیرش زائران است ضمن آنکه در طرف عراقی نیز ۹۲ گیت برای پذیرش بدون وقفه زائران آماده و استقرار یافته و فراهم است.

وی از دیگر امکانات مرز خسروی را برپایی ۲۵ موکب در قصرشیرین و مرز خسروی و موکب‌هایی در منذریه در طرف عراقی همراه با ۱۰۱ هکتار پارکینگ در ۱۰ نقطه قصرشیرین و مرز خسروی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو و امکانات اسکان و سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران بیان کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه از آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی زائران اربعین خبر داد و عنوان کرد: زیرساخت‌ها کاملا مطلوب است و آمادگی کامل را برای خروج روزانه ۱۰۰ هزار زائر و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را در ایام اربعین از این مرز داریم.

همچنین به آمادگی هتل ها، زائر سرا‌ها و مدارس و مواکب برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها و مردم پای کارند تا در مرز خسروی به زائران خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.