سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در روستای گوراب جمعه دشتخاک

به مناسبت هفته دولت اردوی جهادی اداره دامپزشکی زرند در روستای گوراب جمعه دشتخاک برگزار شد.

حسن لطفعلی پور گفت: از آنجا که یکی از رسالت‌های اصلی دامپزشکی، حراست از سرمایه دامی کشور است، این شبکه هر سال چندین نوبت به همه روستا‌های حوزه شهرستان مراجعه کرده و با اقدامات جهادی و  پیشگیرانه خود مانع بروز و شیوع بیماری‌های دامی و در نتیجه تولید پایدار در روستا می‌شود.

او با اشاره به برگزاری  اردوی جهادی دامپزشکی در روستای محروم گوراب جمعه، افزود: در این اردوی جهادی، تعداد ۳ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند. 

 ریئس اداره دامپزشکی شهرستان زرند بیان داشت: بیماری تب برفکی مسری‌ترین و پرضررترین بیماری دامی است و بیشتر با علائم آبریزش از دهان و لنگش شناخته می‌شود.

او  ضمن اعلام واکسینه شدن ۵۰۰ راس بره نابالغ علیه بیماری مهلک تب مالت در این اقدام، بیان کرد: تب مالت، بیماری مشترک بین دام و انسان است که در انسان، دارای علائم فراوان و جبران ناپذیری است و یکی از راه‌های اصلی آن واکسینه شدن دام‌ها علیه این بیماری می‌باشد.

لطفعلی پور سایر اقدامات جهادی این شبکه را واکسینه کردن ۲۰ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری خطرناک و مرگبار هاری و سمپاشی حدود ۵ هزارمتر مربع اماکن دامی این روستا برای مبارزه با انگل‌های خارجی و ناقلین بیماری‌ها به همت تیم های جهادی این شبکه برشمرد.

او از برگزاری کلاس‌های آموزشی و آشنایی دامداران با علائم، راه‌های انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی خبر داد و افزود: آموزش و آگاهی بخشی به هیچ عنوان هزینه نیست؛ بلکه سرمایه گذاری برای آینده می‌باشد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.