سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طولانی ترین آزاد راه کشور به بهره برداری می رسد

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه گفت: آزادراه اصفهان- شیراز، طولانی‌ترین آزاد راه کشور است که تا پایان این ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 محمود ملازینل گفت: طی این ماه رکورد طولانی‌ترین آزاد راه در یک مرحله را خواهیم شکست و  امیدوار هستیم آزاد راه اصفهان-  شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر در یک مرحله به بهره برداری برسد چراکه پیش  از  این  آزاد راه زنجان-  تبریز که  طول بیشتری از این آزاد راه دارد در چهار مرحله به بهره برداری رسید اما این پروژه در یک مرحله  به بهره برداری می رسد.

 به گفته مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، منطقه دوم آزاد راه تهران-  شمال منطقه در تیر ماه به بهره برداری رسید. ما امسال ۲۴ کیلومتر آزادراه تبریز مرند را داریم و ۲۹ کیلومتر آزادراه مراغه هشترود را به اتمام خواهیم رساند.

او می گوید: آزادراه اصفهان - شیراز  پیشرفت ۹۸ درصدی داشته و کار‌های خط کشی آن باقی مانده است آن دو آزادراه دیگر حتما باید برای آن تامین اعتبار صورت بگیرد که امسال به بهره برداری برسد  رکورد طولانی‌ترین آزادراه با بهره برداری از این پروژه شکسته خواهد شد.

ملازینل گفت:طی امسال  ۲۹۳ کیلومتر آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
کشور ترکیه،کلا قیر لازمه‌خودرا ازایران تهیه‌میکند
حداقل روزی ۳۰تانک بامحموله قیر به ترکیه وارد میشه..
یعنی ترکیه داره با قیر ایران راه سازی میکنه... اونم چه‌راهی،چه آسفالتی...خداوکیلی..

ولی ایرانی که‌ زیره پاشو میکنه موادنفتی‌قیروسایر..... درمیاد واسه خودش خرج نمیکنه...
واقعا خنده‌داره بخدا...
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
کشور ترکیه،کلا قیر لازمه‌خودرا ازایران تهیه‌میکند
حداقل روزی ۳۰تانک بامحموله قیر به ترکیه وارد میشه..
یعنی ترکیه داره با قیر ایران راه سازی میکنه... اونم چه‌راهی،چه آسفالتی...خداوکیلی..

ولی ایرانی که‌ زیره پاشو میکنه موادنفتی‌قیروسایر..... درمیاد واسه خودش خرج نمیکنه...
واقعا خنده‌داره بخدا...
بچه همسایه
۱۵:۲۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
این آزاد راه بخاطر برداشت بی رویه آب از سفرهای زیرزمینی این منطقه یعنی دشت بین اصفهان و شیراز و از بین رفتن سفرهای آب زیرزمینی بزودی همچون بسیاری از مناطق شهر و استان شیراز و اصفهان فرونشست میکنه و هر لحظه ممکنه نه تنها بکجای این آزادراه بلکه حتی زیر خط آهن شیراز اصفهان نیز پایین بکشه.
مشکل اساسی نه تنها اینجای کشور بلکه تقریباً مشکل بزرگ اول و اساسی تمام مملکت کشور همین فرونشست زمین است. که متاسفانه هنوز که هنوزه دست برنداشتیم و همینطور داریم محیط زیست رو از بین میبریم.
رحیم خان دالوند
۱۳:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
سلام خدمت وزارت راه ومجریان آزاد ها چرا آزاد راهی از سلفچگان احداث نمیشود تا مشهد که شهرهای قم. گرمسار سمنان و ونیشاهپور و سبزوار دورترباشد و از دل کبیر که مسافت کمتر بشه و امکانات رفاهی هر صد کیلومتر یکی
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
مثل تایتانیک آزادراههای ما درهمان ماه اول دچار نشست،موج ودست انداز و...میشوند! عدم اجازه نظارت مهندسین ناظر وآزمایشگاههای مادر آب وخاک و عدم رعایت اصول راهسازی واستانداردها ازسوی شرکت پیمانکار راهسازی که معمولا زیر مجموعه قرارگاه خاتم میباشد آزادراهها را مثل غدیر درهمان روزهای اول بهره برداری ازاستاندارد خارج میکنند
اصغر
۰۸:۳۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
بزرگراه پارس آباد به اردبیل را رسیدگی کنید هرهفته یک نفر جان خودش را در این راه ازدست داده
بغلی
۰۷:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
حیفه این همه سرمایه ملت با هدر میدی بعد دو دیگه برید نگاه کنیدببینید هزاران چاله درست شده یانه اسمه شو بگید کشتارگاه
علی
۰۶:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
آزاد راه تبریز زنجان بدترین جاده ایران ، کلا آسفالتش از بین رفته و وقتی در جاده رانندگی می کنی عین اینه که در زمین شخم شده هستی، بهتره آنهایی را که ایجاد کردید به در بخور باشند
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
راستی چرا شهرستان لار با توجه به حجم تردد مردم آن شهرستان به تهران هنوز فاقد جاده ریلی و راه آهن میباشد؟ !
سیدحسین ابویسانی ازمشهد
۰۱:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
آزادراه تبریزبه زنجان وزنجان به قزوین افتضاحه فقط قدم به قدم عوارض میگیرندواقعاکسی نیست به این مشکل رسیدگی بکنه چرابایداینقدرافتضاح باشه
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
ممنون از جناب رئیسی که برای جاده لار جهرم و لار بستک هم برنامه دارند.سپاس فراوان.
خداوردی
۲۳:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
جاده آستارا به رشت به اصطلاح اتوبان هست ، ونزدیک به بیست سال هست که به بهربرداری شده، این آقای مدیر کل راهداری گیلان خبر ندارد، از اول روستای کشلی تاآخرروستای خطبه سرای تالش نزدیک به هفت کیلومتر اتوبان نشده ، حرفشان این هست که در گرفتن زمینهای شالزر مشگل دارند به پیر به پیامبر قسم خیلی خطرناک هست، دو سه نفرزمین دار هستند، چون آدمهای قدرتمندی دارند زمینهای شالیزاری خود را به جاده سازی نمیدهند
ح
۲۳:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دمشون گرم انشالله همه جاد های ایران مثل این بزرگراه بشه
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
جاده های خواف به تایباد وخواف به قاین وخواف به تربت
پرتردد ترین جاده های کشور بابارترافیکی تریلی انهمه از معادن سنگ‌آهن سنگان واقعا باید جاده مرگ گفت
اینجا کوه نیست همه بیابانه
ولی امان ازاینکا کسی به فکر باشد
فقط تازه یاد گرفتند سرعتکاه می زنند
آرمین آرین
۲۱:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
, در سمت شیراز این آزادراه ترافیک همین الان هم سنگین است ، با افتتاح آزاد راه ، حتما قفل میشود
احد
۱۸:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
این جاده که میگید هنوز درست نشده اوضاش خیلی خرابه،خواستید برید سمتش احتیاط کنید،عرض جاده اصلا به آزاد راه نمیخوره???? تمام استاندارد ها رو زیر سوال بردین شما ???
امیر
۱۷:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
بری داخلش میبینی چه افتضاحیه پیر شدیم سر این جاده ..به دو سال هم نرسیده عین پتو لوله میشه
مهرداد
۱۶:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خیلی خوبه اما کاشکی به شغل با حقوق کافی و مسکن مردم هم میرسیدن
حسن
۱۶:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خواهشا اون جاده هایی که دارید درست کنید اضافه کردن پیش کش ،جاده زنجان به تبریز،بویین زهرا به ساوه ،سلفچگان به اصفهان و،،،،،،،
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
عکسو جاده رو ک آدم میبینه آدم دلش میخواد پا برهنه تو جاده راه بره...دلتون خوشه ها ی بار از مسیر بری متوجه میشی ک چ با کیفیت ساختنش
عشق وطن
۱۴:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
فکر نکنم هیچ جای دنیا مثل جاده مراغه هشترود آدم مرده باشه الکی نگین آزاد راه مراغه هشترود رو امسال درست میکنید الان نزدیک بیست ساله دارن جاده درست میکنن
شعبان
۱۳:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
امان ازجاده سازها !اینجا اتوبان حومه کرمان،وقتی بعدازسالها و تلفات بسیار ساخته شد،خدا وکیلی کمترازشش ماه بعد آمدند سرتاسراتوبان رابه پهنای یک مترکندند و مجددآسفالت کردند!!حالا دلیلش به کنار،اما بعد از دوسال این تکه سه کیلومتری مثل نون بربری از هم وا رفته و جالبتر اینکه همان یک مترکذائی قسمت خوب اسفالت مانده!!!جل الخالق
زالپور عوض پور
۱۳:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
سلام آزاد راه شیراز به اصفهان قراربود درسال 98 تحویل بشه متاسفانه هرساله زمان تحویل تغییر می‌کنه درحال حاضر خیلی از کارهای ایمنی.تابلوها.روشنایی ها مانده و بعضی جاها نیز سمت اصفهان به شیراز دره های عمیقی دارد که متاسفانه سرپیچ هم می‌باشد باید ایمنی سازی شود والله باید منتظر حوادث دلخراشی باشیم
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
امیدواریم در کشور بزرگراهای بیشتری ساخته شود که از تلفات جانی کاسته شود .خسته نباشید
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
‌کاش یه تعدادم درختکاری و چمن کاری و بیابان زدایی بکنن اون مسیرو شبیه جهنم نباشه آدم دلش میگیره
احمد
۱۱:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
اهواز به تهران و اهواز به اصفهان پرتردد ترین جادهای کشور وپر در آمد ترین جاده ترانزیتی چرا آزادراه ندارند‌
نسیم
۱۱:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خاک تو سر ما که اندازه ترکیه هم نشدیم که هیچی ندارم.اینقدر آسفالت خیابانها و آزادراههاشون تمیز و محکم بود که آدم حسرت میخورد
ابوالفضل
۱۱:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
پدرم قبل از انقلاب تو شرکت جاده سازی پارادیس کار می‌کرد. می‌گفت قبل از اینکه آسفالت ریزی انجام بشه خوب مصالح رو آزمایش می‌کردند شن و ماسه موجود در آسفالت نباید حاوی آهن باشه چون به مرور زمان اکسید میشدو آسفالت ازبین میرفت. می‌گفت آسفالت پنج درصد کار بود 95 درصد زمین کوبی و استفاده از مصالح استاندارد و آب پاشی منظم برای جلوگیری از نشست جاده در سالیان دراز میشد. الان شما جاده های اون زمان رو با اين زمان مقایسه کنید عدم استاندارد بودن جاده هارو متوجه میشید البته اين وسط عدم استفاده از شرکت‌های راهسازی معتبر بخاطر بودجه کم مهمترین عامله
وطن پرست
۱۱:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
آزاد راه نگو بگو جاده اونم جاده شنی بیشتر مسیر تهران مشهد مخصوصا از سمنان از جاده شنی بدتره جاده شنیه فقط رنگش آسفالته
مهرداد
۱۱:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
یه جاده دو بانده نزدیک به ده پونزده سال هست که در حال ساخته و سالانه افراد زیادی رو همین جاده ناقص به کشتن داده. جاده ی مرند جلفا که مسافران زیادی از تبریز و حومه میرن حدودا 1 ساعت کل مسیر هست که پنجاه درصدش رو ساختند و فکر نمی‌کنم به اين زودی ها بقیه اش رو بسازن حالا تا ده سال آینده شاید اوکی بشه
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چرا
سجاد
۱۱:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
حالا بعد از مدت ها یه چیزی خواست نصیب ما شیرازی ها بشه. همه اومدن ایراد میگیرن. والا ما شیرازی ها هم دل داریم. درسته اولش ممکنه مشکلات داشته باشه ولی بالاخره شروع کار و درست شدن کار به مرور بهتر از اصلا نداشتنش هست.
مدت های مدیدی بود که مشهد، اهواز، تهران، اصفهان و سایر شهرهایی که من اطلاع ندارم، ریل راه آهن داشتند ما شیرازی ها تازه چندسالیست بهره مند شدیم . حالاشم به زور بلیط قطار گیر میاد چون هفته ای یکبار شیراز قطار میاد.
مدت های مدیدی بود که مشهد، قم، تهران، اصفهان و تبریز، رشت، قزوین و شهرهایی که من اطلاع ندارم، اتوبان و آزاد راه داشتند و ما در شرف داشتنش هستیم.
مدت های مدیدی هست که خیلی از امکانات در کلانشهرها و نیمه کلانشهرها وجود دارد و هنوز در شیراز که اسمش کلانشهره پیدا نمیشه.

ما شیرازی ها هم دل داریم.
کمی صبر و حوصله لطفا!
هموطن
۱۱:۱۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
بحث شیراز وغیره نیست!
شما بجای خوزستان بودین که سالهاست نفتش نون سفره ایرانیهاست وخود اهواز الآنشم فاضلاب شهری ندارد چه میکردین؟!

امکانات ومهندسان دیپلمه ایران دراختیار کشورهای همجوارن نه ما

طبق گفته وزارت راه بیش از90%درصد حمل کالا ومسافر برجاده هاست
دراین حال که یکی ازسه چرخ اقتصاد روی جاده هست،باید جاده وراننده را باید حلوا حلوا کنند نه اینکه جاده هامون فقط بدرد آفرود بخوره
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
و همچنان آزادراه تهران شمال
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
بهترین و بزرگترین آزاد راه کشور که‌ بالای ۴۰سال درحال ساخت که‌ هنوز افتتاح نشد یه پل هوای داره که‌ چند بار خراب میشه ممنونیم از شهردار استاندارد شب و روز دارن زحمت میکشن و بالای هزاران نفر تو این مسیر کشته شدن آزاد راه مازندران شهرستان فریدونکنار
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
طولانی‌ترین وبی کیفیترین جاده در ایران وجود دارد بعد از 6ماه پر از چاله میشه مثل تمام جاده های ایران واقعا خجالت آوره
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
امیدوارم دولت اسلامی مرز نشینان را درک کندو راه ارتباطی اردبیل مغان و اردبیل بیله سوار را نیز کار کند نیازی به تونل و حفاریهای سخت ندارد
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
الان بعضیا میگن اقتصادو درست کنید در حالی که خسته نمیشن همه جا اینو میگن
علی
۰۸:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
من هر روز دارم در قسمتس از این به اصطلاح آزادراه رانندگی میکنم این کاری که دارن انجام میدن فقط سیاه کردن زمین هست نه ساخت آزادراه دو سال پیش قسمتی که دو بانده بود رو از طرف شهرضا به اصفهان تبدیل به سه بانده کردن که متأسفانه به یک سال نکشیده مثل پتو چروک شد و موج برداشت این آزادراه نهایت دوسال بشه تو لاینهای نوسازش رانندگی کرد
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
40 ساله فردا افتتاح میشه
حق‌خواه
۱۱:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
درود . دوست گرامی درست پیداست که شتاب داری . کمی خودداری کن . هنوز وقت داریم !!!!!
امین سالاری
۰۷:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
آزاد راه زنجان تبریز ۲۸۰ کیلومتر هست و طولانی ترین هزاد راه هست.لطفا تیتر را اصلاح بفرمایید
دادا
۰۹:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
امیدوار هستیم آزاد راه اصفهان- شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر در یک مرحله به بهره برداری برسد چراکه پیش از این آزاد راه زنجان- تبریز که طول بیشتری از این آزاد راه دارد در چهار مرحله به بهره برداری رسید اما این پروژه در یک مرحله به بهره برداری می رسد.
حق‌گو
۰۹:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
داداش آزادراه نگو آزاد چاه بگو تو که هر روز از این جاده استفاده میکنی از خرابی جاده بگو.
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
وضعیت احداث اتوبان های کشور را از عمر آسفالت آنها می توان قضاوت کرد بطوریکه هم اکنون در هنگام رانندگی در آزادراه تهران ساوه و یا آزادراه قزوین تا تبریز باید حواس رانندگان به چاله های اتوبان ها باشد و عملا یک باند از چند باند اتوبان قابل استفاده می باشد.
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
رو یه پروژه عظیم کشش می دهند سفر پهن باشه مسیولین بخورند وگرنه هیچ دلیلی نداره 1 پروژه 30 سال طول بکشه، تخت جمشید با این عظمت نیم قرن طول کشید شماها با این همه تجهیزات 30 سال زشته غیرت داشته باشید
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خسته نباشی خوب عمرمون زیاد هست وگرنه می گفتیم زمان خاتمی شروع شد و رئیسی تمام شد
عادل
۰۶:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
یکی از بیشترین و شاید هم بیشترین ترددهای بین مراکز استان بین اصفهان اهواز و تهران اهواز هستند . این مسیرها ترانزیتی و به آزادراه نیاز شدید دارند.
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مسیر بروجرد اراک که کلا رو لاین دارد واقعا افتضاح و نماد بی لیاقتی و ...
مهدی
۰۶:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
البته در جریان هستید که عملیات اجرایی احداث این آزادراه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
این که دیگه افتخار نداره
این نشانه چیزهای دیگه است.
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
شکم ملت سیر شد!
ممل
۰۶:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
رودخانه ها تبدیل به اتوبان می کنند
ناشناس
۰۴:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
حتما می خواهید بگویید این آزاد راه به مدت ۸ سال هیچ اقدامی حتی یک متر پیشرفت فزیکی در دولت روحانی نداشته ولی طرف مدت یک شبه انقلابی با دستور رییسی و قالیباف و ذاکانی و اژه ای این ۲۲۰ کلیومتر ساخته و تمام شد
قاسم
۰۲:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خداقوت دست مریضا
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم،
استان بوشهر پایتخت انرژی فقط اسمش ب ما رسیده،تمام درآمدش خرج استان همسایه ها میشه،تو خود شهر بوشهر یک خیابون درست وحسابی نداریم،آسفالت ها شدن مثل نون بربری
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دوستان لطف میکنید یه تعریف از آزاد راه برای من داشته باشید .والا من هفته پیش از یه قسمتی از همین به اصطلاح آزاد راه تردد داشتم اتوبان هم نمیشد بهش گفت!!!
Amin
۰۱:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خدارو شکر ما تو لرستان و زیر ساخت ها هیچ گونه مشکلی نداریم .
آخیش خیالم راحت شد .?
آراز
۰۱:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
ظلم بزرگیه که بیشترین بودجه هارا درمرکزایران خرج میکنند وبه مناطق مرزی هیچ توجهی نمیشه استان خراسان شمالی یکی ازاستانهای فقیرایران هست که نه جاده درست حسابی داره نه راه آهن نه فرودگاه ونه کارخانجات آنچنانی داره ،کاش بجای اینکه تمام بودجه های کشورصرف مناطق کویریری بشه یه مقدارشم تومناطقی که ظرفیت داره خرج میکردند
علی
۲۱:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
من حاضرم جامو با شما عوض کنم. شما بیا مرکز من برم منطقه مرزی. دلت خوشه. کل مملکت نابوده!
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
لطفاً کوچه ما هم آسفالت کنید با تشکر فراوان
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چرا جاده خوزستان به چهارمحال که خطرناکترین جاده کشوراست توجه ندارید.
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
من همین امروز از شیراز به سمت اصفهان اومدم بعید میدونم تا ۳ ماه دیگه هم افتتاح کامل بشه ولی خداییش دارند کار میکنند
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
به فکر آزاد راه مشهد- چناران هم باشین
در این جاده شلوغ هرروز تصادف های مرگبار اتفاق میوفته
جهان
۲۳:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
امیدوارم مثل اتوبان غدیر نباشه بعد از دو سال افتتاح الان نیاز به ترمیم داره اومدن لکه گیری کردن کمتر از دو سال !!!
ساسان خان بزرگی
۲۳:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
هفت شهر عشق را عطار گشت
ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جاده ترانزیت اردستان به نائین و نائین به اردکان و بالعکس متاسفانه با از بین رفتن روکش آسفالت و تبدیل به چاله‌های عمیق بخصوص در قسمت کندرو شده و خسارتهای فراوانی به خودروها وارد میکند، خواهشمند است رسیدگی فرمائید.
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
اگر ماشین من و شما آسیب نبینه پس خودرو سازها و قطعه سازها که همگی رانتخواران و آقازاده ها هستند چطور به نون و نوا برسن؟
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جاده رمشک به کتیچ به طول ۱۵ کیلومتر نزدیکه ۲۰ ساله در حال ساخته ولی هیج وقت تموم نمیشه
لطفا به فکر این جاده ترانزیتی هم باشید
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
دمتون گرم گل کاشتید خدا قوت سپاس گزاریم
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
عالی?
مهدی عسگریان
۲۲:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خدا قوت دستتون درد نکنه
مهدی
۲۲:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خدا قوت دستتون درد نکنه
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
من از همین نخل ها خارک چیدم
سید رضا
۲۲:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
?????✋
محمد
۲۲:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
والاماجنوب کرمانیم تقریباهم مرزسیستان فکرکنم اینجاماجزایران نیست جاده ندارم ترافیکم سنگین تنهاجاده ای که به ایرانشهرمیره اازطرف کهنوج رودبارزهکلوت
سابکی
۰۰:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
پست ترین جاده جاده کهنوج به ایرانشهره جاده مرگ
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
ببینید بیشترین تصادف در کشور مسیر زاهدان تا چابهار است چرا چرا چرا ریل قطار هم قراره باربری بشه چرا چرا چرا
محمد
۲۲:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
واقعا جای تأسف داره آزاد راه زنجان تبریز وضعیت آسفالتش افتضاح بعضی جاها ماشین تعادلش بهم میخوره یه جاده ای که اکثرا توریست ازش عبور میکنن جای شرمندگی داره .
حسین
۲۲:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
پس این جاده ترانزیتی و بین المللی بازرگان تبریز کی تموم میشه۴۵سال گذشت.دلیل این تبعیض چیه؟
Vahid
۲۲:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام ب همگی. اولویت ها رو باید در نظر گرفت. مسیرهای بین المللی متفاوتند برخی شلوغ و برخی نیز مانند مسیر ذکرشده، عایدی زیادی برای ملت ندارند پس این تبعیض نیست عزیزم سوادتو تقویت کن
A.t
۲۲:۰۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
نه آسفالت روی زمین صاف رو هم چهار مرحله‌ای ای کنید.این نوابغ رو از کجا پیدا میکنید؟!
اسدالله
۲۲:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
شما یک سری به کشورهای پیشرفته دنیا که میزنید آقازاده های که اقامت دارند ببینید مثلاً سنگاپور تو روستاهای عقب افتادن اش هم نگاه کنید جاده سازی را یاد بگیرید جاده سیاه کردن مهم نیست زیرساخت بلد نیستید بخدا یک میلیون بودجه بگیرید ده هزارتومان ان هم خرج نمیکنید همه را چپاول کردن کار خوبی نیست ولا
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
اگر مثل آزاد راه زنجان تبریز باشد خدا کند هیچ موقع به بهره برداری نرسد .
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
چقدر و چند سال طول کشید؟چقدر بیت المال هدر رفت؟
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
آزاد راهی که نور ندارد چه فایده ، آزاد راه رشت قزوین در شب وحشتناک است و بعد از سالها هنوز روشنایی آن تامین نشده
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جاده سرچم میاندوآب به اتوبان زنجان - تبریز چه زمانی به اتمام خواهد رسید.
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
چقدر بابتش میگیرین اینو بگین ببینیم به صرفه است؟
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جادهای که میسازن دوساله آسفالته خراب میشه تفکاری می کنن محکم نمیسازن
دانیال
۲۰:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه دارای یک سوم نفت و گاز کشور است و دارای ۶ رودخانه بزرگ، و چندین رودخانه کوچک می باشد و تقریبا یکی از استان های پر آب کشور می باشد و سراسر پوشیده از جنگل می باشد ولی یک کیلومتر هم جاده استاندارد و بزرگ راه ندارد و بخاطر نداشتن کارخانه که مردم در آنها مشغول شوند و فقیرترین استان ایران می باشد و بر روی رودخانه‌های آن سد می زنند و آبش را برای استان های دیگر می برند و نفت آن را هم برای استان های دیگر می بردند وکارخانه در استان های دیگر ایجاد می کنند
بامرام
۲۳:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
ای کاش میفهمیدن ولی حیف که هیچکس نیست که گوش کنه بگه ما هستیم
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
فقط‌کاش‌مثل‌جاده‌ذوب‌اهن‌اصفهان‌ساخته‌بشه‌که‌بعد60سال‌هنوز‌ی‌روکشم‌نکردن.
چی‌درست‌میکرد‌اون‌خدا‌بیامرز
حامد
۱۲:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خوزستان،?آه.اه
مهدی
۲۰:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
دم تون گرم خدا قوت
شهروند
۱۹:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
آزاده راه اصفهان چگونه طولانی ترین هست که از تبریز کوتاه تر هست، عجب
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
نوشته تو متن که طولانی آزاد راه که در طی یک مرحله به بهره‌برداری رسیده آزادراه تبریز طی ۴ مرحله به بهره برداری رسیده
کریم
۱۹:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
بیش از سی سال از شروع آزاد راه تهران شمال می‌گذرد هنوز تکمیل نیست در سی یک کشور از صفر تا صد می‌سازند و قطعات ساخته شده در این آزاد را هر وقت بارندگی بیاید رانش شده جاده بسته می‌شود و جان و مال مردم به خطر می‌افتد
علی
۲۱:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
چرا مسؤولین متوجه نیستند پروژه های سنگین را به پیمانکاران اهل فن وباتجربه وکاربلد واگذار کنند هم زودتر تمام می کنند هم باکیفیت می سازند اگر ازاین دست پیمانکار و اهل فن ندارید اگر شد به پیمانکاران خارجی بدهند که اهل فن هستند وهم کارشان با کیفیت تر .
پیمان کار داخلی که کار بلد نیست هم مخارج وهزینه پروژه رازیادمی کند وهم کیفیت کارش پایینه وهم زمان تحویلش بسیار طولانی است واین باعث نابودی بیت المال می شود .
اگر آزاد راه تهران شمال بیست سال پیش تمام می شد هزینه اش خیلی خیلی کم بود فکر می کنم پیمانکاران این آزاد راه عمداً ساختش را عقب می اندازند تا بودجه بیشتری را بگیرند .
چرا مسؤولین متوجه نیستند !!
عرفان
۱۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
باسلام واقعا جاده اورامانات دراستان کرمانشاه رو هم یه گوشه چشمی بهش بندازین ببینین چه خبره با اینکه به خاطربازارچه مرزی مسافران زیادی ازسراسرکشوربهش سفرمیکنن و ازهمه جاده های کشورمهمترو ضروریتره پس توجهی هم به جاده این چند شهرستان مرزی بشه صواب داره چون تصادف زیادی اتفاق میفته .
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
زمین سیاه کردن راحت هستش واماپول بیت المال هدردادن کارخوبی نیست چه عیبی دارد انسان بایداون چه نمی دونه بپرسه شاید هم شما نمی توانید پیش باسوادها بشینید اما باز هم هیچ عیبی ندارد پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است از کشورهای باتجربه و کاردان یاد بگیرید چگونه آسفالت میریزند و چگونه بزرگ راه میسازند
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
بیشتر زحمت نکشید چون دوسال بد اولین وبهترین وبدترین اتوبان ایران میشود
بهنام
۱۹:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
با سپاس از دست اندر کاران پروژه
بهنام
۱۹:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
با سپاس از دست اندر کاران پروژه
بهنام
۱۹:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
با سپاس از تمام دست اندرکاران این پروژه که با وجود منابع محدود به نتیجه رسید.
بهنام
۱۹:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
با سپاس از تمام دست اندرکاران این پروژه که با وجود منابع محدود به نتیجه رسید.
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
هیجده کیلومتر از بزرگراه آزادگان در آستانه فرو نشست قرار داره،
این بزرگراه چند کیلومتر فرونشست خواهد کرد؟؟؟
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خیلی خوبه
ولی چرا چند ساله قراره قطار تندرو سریع السیر اصفهان تهران را درست کنند اهمیت نمی‌دهند. همیشه در اصفهان بودجه طرف بالای شهر خرج میشه از پروژه‌ای تجاری مسکونی گرفته تا بقیه
واحدبخش
۱۹:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
این جاده مال بلوچستان یا اهوازه
علی
۱۹:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
اگر شما جاده های‌اصلی‌کشور را در نظر بگیری یکی‌از اصلیترین جاده های ایران جاده جنوب به شمال هست که از‌اهواز به تهران وصل‌میشه که بسیار پر‌تردد هست ولی‌متاسفانه قمستی از این‌جاده که از بروحرد تا پلیس راه توره اراک‌هست سالهاست‌ به دلیل خرابی و دو بانده بودن شاهد اتفاقات‌ نا گوار این جاده مرگ‌ بار هستیم‌ و از‌زمانی‌که‌من‌سنم‌ یاد میده حدود ۳۵ ساله هنوز دوبانده و بسیار خراب هست که بیشتر از سرعت ۵۰ کیلومتر رو نباید داشته باشی به دلیل چاله چوله های فراوان و عرض کم جاده امیدوارم مسیولین اراکی‌ فکر‌چاره ای باشن که بیشتر از این شاهد تصادفات منجر به فوت نباشیم .
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
عالی هست دست سازنده هاش درد نکنه
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
این یک مرحله چند سال طول کشیده ؟
شیراز
۱۸:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
آخه شیراز نخلش کجابوده؟ مگه بوشهر یا بندرعباس یا آبادانه که نخل گذاشتین توعکس؟ اونم
جادهایه شمال شیراز که انقدر هواش سرده. حداقل تو عکساتون دقت کنید. .. ایشااله که این دروغتون راسته.
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
نخل هم داره
چون شیراز 4 فصله
ارسلان چمندار
۲۱:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام. دوست عزیز.. استان فارس در چندین شهرستان خود دارای نخلستانهای بزرگی میباشد. مناطق سردسیر و گرمسیر زیادی دارد..
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
شیرازم نخل دارد بی سواد
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خودم از همین نخل ها خارک چیدم
الیاس
۰۹:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
شیراز چون سردسیره نخلش بدون ثمر و یا ثمر ناقص میده .نخل مخصوص جنوب کشور و مناطق گرمسیره دوستی که میگن خارک چیدم یا خارک درست ندیده یا نمیدونه خارک چیه
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
استان س بلوچستان کل جاده های یک بانده هست و هر روز تصادف و سوختن انسان در بلوچستان چیزی عادی شده با آنکه در آمد کشور بیشتر از دریای عمان هست
مسولان فکری به جاده های مرگ س و بلوچستان بکنید
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
دوست عزیز تا وقتی هم استانی های شما راحترین راه که سوخت کشی هست رو برا درآمد پیش بگیرن و جاده ها رو فقط مال خودشون بدونن همیشه همین اتفاق ها میافته
مهران
۲۳:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
ما سیستانیها که خودمون با دست خودمون مرزمون رو بستیم و آواره شدیم و از گرسنگی 20ساله که فقط مهاجرت میکنیم چون نه حق آب مارو میگیرن که کشاورزی کنیم نه شغلی الان شما میگین که بلوچای بلوچستان هم گرسنگی بکشن و سهمیه خودشم نفروشن واقعا که .در حالی که روزانه هزاران ماشین سنگین سوخت هم با قیمت ارزانتر از قیمتی که بلوچا میفروشن می‌ره پاکستان و افغانستان اصلا حرف چون شماها رو نمیدونم که چی میگید
ناشناس
۰۶:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
پیمانکاری جرات میکنه بیاد اونجا کار کنه ؟ هر چی دارن رو میبرن چطور کار کنه ؟
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه کار به کاردان سپرده نمیشه نظارت ضعیفه باند بازی هست وبرای همین هیچوقت کار درست انجام نمیشه
ناصر
۱۸:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
لطفا جاده پارس اباد به کنگرلو مشکین شهر را هم دوبانده کنین جاده ای که خانواده ای تو پارس اباد نیست که عزادار نکند هرروز تصادف هرروز یک ماتم.
نیما
۱۸:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه سهم کردستان از بزرگراه صفر مرکز استان سنندج جادهای خروجیش به کرمانشاه دیواندره همون جاده ٤٠ سال پیش تک لاین این استان با این همه منابع و طبیعت