سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات درمانی و امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان به زائران پاکستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات درمانی و امدادی به ۹۸۵ نفر از زائران پاکستانی در پیاده‌روی اربعین در دو مرز میرجاوه و ریمدان خبر داد.

 روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ۲۷ مردادماه تا کنون ۹۸۵ نفر از زائران پاکستانی برای دریافت خدمات درمانی و امدادی به قرارگاه مرزی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی میرجاوه ریمدان مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۲ نفر به صورت سرپایی درمان، ۲۶۷ نفر زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند و ۵۷۶ نفر توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر اسکان اضطراری پیدا کردند. 

سجادی بیان داشت: با توجه به شرایط جوی هوا و وقوع پدیده توفان تعداد هزار و ۵۷۷ عدد ماسک بین زائران توزیع شده است.

وی گفت: زائران پاکستانی از آموزش‌های ایستگاهی جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی ریمدان، میرجاوه، زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان و موکب هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) هلال احمر بهره‌مند می‌شوند.

سجادی بیان کرد: کمک‌های اولیه، آموزش CPR و گرمازدگی از جمله مباحثی است که توسط مربیان هلال احمر سیستان و بلوچستان مسلط به زبان اردو و یا با همراهی مترجم به زائران پاکستانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۴۰ پایگاه آماده خدمت رسانی به زائران پاکستانی در مراسم اربعین حسینی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.