سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان غربی

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در چهار ماهه نخست امسال سه میلیون و ۵۶۹ هزارتن کالا به ارزش هزار و ۲۹۴ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.

اسد فرهمند سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۴۱ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۶ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۱۷۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۱۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۲۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۹ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: پنج قلم عمده کالا‌های صادراتی از استان گاز طبیعی، میله‌های آهنی و فولادی، محصولات کشاورزی، شمش تولید شده از آهن و محصولات آهنی اسفنجی بوده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجانغربی و هم مرزی با ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و عراق و دارا بودن چند گمرک و پایانه مرزی، این استان یکی از استان‌های مهم در توسعه تجارت کشور محسوب می‌شود.

 فرهمند افزود: هم مرزی با کشور ترکیه که تنها راه زمینی برای دسترسی به بازار‌های اروپایی است، بهترین موقعیت را برای توسعه تجاری کشور با کشور‌های اورآسیایی و اروپایی را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.