سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.

علی صادقی تبار گفت: ناباروری یکی از مشکلات شایع در سطح جهان است و میزان ناباروری هم از حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد در کشور‌های مختلف بسته به شرایط آسیب زا و مشکلات و بیماری‌ها متفاوت است.

او افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا، ۴۰ درصد مشکل ناباروری مربوط به آقایان و ۴۰ درصد هم مربوط به بانوان است و ۲۰ درصد هم یا به هر دو نفر ارتباط دارد و یا این که علت آن ناشناخته است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان این که عوامل زیان آور محیطی در شهر‌های بزرگ اثر بیشتری بر ناباروری مردان دارند، گفت: میزان ناباروری مردان در شهر‌ها به ویژه شهر‌های صنعتی بیشتر است.

او در ادامه گفت: عوامل محیطی دیگری مانند مواد نگهدارنده در مواد غذایی، دخانیات و مشروبات الکلی، آلودگی هوا، ذرات معلق، امواج الکترومغناطیسی، سبک زندگی ناسالم و استفاده از لباس‌های تنگ می‌توانند باروری افراد را تحت تأثیر قرار دهند.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا عنوان کرد: بیماری واریکوسل می‌تواند باعث ضعیف شدن توانمندی در پدران و در نهایت هم منجر به ناباروری آقایان شود.

صادقی تبار با بیان این که تغذیه سالم و بروز رفتار‌های نرمال در زندگی، سلامت باروری افراد را تأمین می‌کند گفت: بر اساس آخرین آمار کشوری، ۲۰ درصد زوجین اعم از خانم و آقا یا هر دو دچار مشکل ناباروری هستند که درصد بسیار بالایی است، اما این موضوع زمانی مشکل ساز خواهد شد که زوجین، باروری و فرزند دار شدن خود را به سال‌های بعد موکول کنند و مراجعه‌ای به مراکز درمان ناباروری نداشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.