سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری ایران و افغانستان در زمینه زراعت

ایران در زمینه کنترل امراض و آفات نباتی و ساخت کود با افغانستان همکاری می‌کند.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان از دیدار رئیس حفظ نباتات این وزارت با مسئولان اداره حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران در تهران خبر داده و گفته است که ایران در زمینه کنترل امراض و آفات نباتی و ساخت کود عضوی با افغانستان همکاری می کند.

وزارت زراعت آبیاری و مالداری با نشر این خبر گفت است: در این دیدار مسئولان سازمان حفظ نباتات ایران از همکای این کشور در بخش‌های فعال سازی لابراتوارها جهت کنترل امراض و آفات نباتی، ساخت کود عضوی، کنترل مشترک ملخ‌های صحرایی، تعهد همکاری را با مسئولان وزارت زراعت سپرده و اطمینان داده اند.

مسئولان جمهوی اسلامی ایران گفته‌اند که آنان برای تیم‌های تکنیکی وزارت زراعت افغانستان در بخش‌های متذکره دوره‌های کوتاه مدت و درازمدت آموزشی را فراهم می‌کنند.

در خبرنامه آمده است که در این دیدار رئيس حفظ نباتات و قرنطین وزارت زراعت، خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف تکنیکی، صحی بودن محصولات زراعتی، ترمیم وسایل و امکانات لابراتواری افغانستان شده است، که از جانب طرف ایران پذیرفته شده است.

پیش از این نیز معاون وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی ایران با معین مسلکی وزارت زراعت افغانستان دیدار کرده و گفته است که کشورش آماده است در بخش های زراعتی در افغانستان سرمایه گذاری کند.

برچسب ها: طالبان ، ایران ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.