سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام تعهدات کنوانسیون رامسر در خصوص تالاب چغاخور

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه زیست‌محیطی تالاب‌ها گفت: برای تالاب چغاخور شهرستان بروجن تعهدات نسبت به کنوانسیون رامسر انجام می‌شود.

علی سلاجقه در جمع‌بندی سفر خود به شهرستان بروجن، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تالاب چغاخور باید به وظایف خود در قبال این تالاب عمل کنند.

وی افزود: همچنین سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری باید نسبت به تغییر کاربری‌ها، استفاده از سموم و آلاینده‌ها محدوده تالاب چغاخور دقت و کارگروه مربوطه در این خصوص را فعال کند.

سلاجقه اضافه کرد: در قرارداد بین دولتی کنوانسیون رامسر که در دوم فوریه سال ۱۹۷۱ در شهر رامسر استان مازندران منعقد شد به منظور حفاظت از تالاب‌ها کنوانسیون بین‌المللی رامسر شکل گرفت و تمام تالاب‌های مهم دنیا در این کنوانسیون ثبت شدند و عنوان رامسر سایت را دریافت کردند که تاکنون ۲ هزار و ۴۱۴ رامسر سایت به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۵ تالاب سهم ایران است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر، تالاب زیبا و بین‌المللی چغاخور چهارمحال و بختیاری است.


بیشتر بخوانید


سلاجقه اظهار داشت: تالاب چغاخور در سال ۱۳۸۹ در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و با مساحتی حدود دو هزار و ۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات بر آفتاب و کلار در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن واقع شده است.

وی به ایجاد برنامه ویژه برای تالاب‌های چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: طرح اولیه طبیعت‌گردی گسترده در تالاب‌های شهرستان بروجن با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و اجرایی شود.

سلاجقه یادآور شد: برای تالاب گندمان شهرستان بروجن براساس ظرفیت موجود می‌تواند به‌عنوان شهر تالابی معرفی شود و سازمان حفاظت محیط زیست کشور این مهم را پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری برای منطقه بزیال شهرستان بروجن کمک کند تا آن مجموعه حفظ شود.

سلاجقه ادامه داد: استاندار چهارمحال و بختیاری برای تامین مکان مناسب اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن کمک‌های لازم را انجام دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.