سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل شورای اداری چهارمحال و بختیاری در معراج‌الشهدای شهرکرد

در اولین روز از هفته دولت، شورای اداری استان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در معراج الشهدای شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، در اولین روز از هفته دولت، شورای اداری استان و آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته دولت با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به ریاست غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری عصر امروز پنج شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲ در معراج الشهدای شهرکرد برگزار شد و مدیران ارشد استان با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند.

علی سلاجقه در این شورای ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: نباید مسئول و خادمی نسبت به مردم بی‌توجهی کند.

وی با اشاره به اینکه کشور در زیرساخت‌های توسعه مشکل دارد، افزود: با طبیعت خوب برخورد نکردیم، از طرفی در بحث تغییر اقلیم که تمام ارکان کشور و جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لازم است مدیریت صورت گیرد.

سلاجقه افزود: محیط زیست در بعد بین‌الملل به عنوان پیشقراول دیپلماسی سیاسی کشور قرار دارد و ظرفیت‌های محیط‌زیست به راحتی می‌تواند منجر به ارتباط نزدیک دولت‌ها و ملت‌ها شود.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: پارسال نشست وزرای منطقه‌ای محیط زیست برگزار شد و منجر به ایجاد سازمان، دبیرخانه و صندوق منطقه‌ای محیط زیست شد، از طرفی مجمع عمومی ملل متحد جمهوری اسلامی را به عنوان میزبان بین‌المللی گرد و غبار قرار داد که در روز‌های ۱۸ و ۱۹ شهریورماه میزبان حداقل ۵۰ وزیر محیط زیست دنیا خواهیم بود، همچنین ۲۱ تیرماه باتوجه به برگزاری اجلاس منطقه‌ای محیط زیست در تفهیم مقابله با گرد و غبار، به عنوان روز مقابله باگرد و غبار در تاریخ جهان ثبت شد.

سلاجقه گفت: اخیرا کار کارشناسی با کشور عراق انجام شده و کار عملیاتی برای شش استان که به عنوان منشا‌های برداشت گرد و غبار بوده آغاز شده است.

وی اظهار داشت: محیط زیست تلاش کرده موانع را برطرف و تا جایی که امکان دارد شاخص‌ها را حفظ و توسعه دهد، قطعا تلاش می‌کنیم بن‌بستی برای محیط‌زیست باقی نگذاریم.

به گفته سلاجقه، کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مساله اقتصادی مشکلاتی دارد که باید آن‌ها را مدیریت کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: دولت خودرا مکلف می‌داند که چهارمحال و بختیاری را در همه شاخص‌ها و در حد خود ارتقا دهد، از طرفی طبق بازدید‌های انجام شده ارتقای تالاب گندمان به شهر تالابی در حد ملی و بین‌المللی پیگیری خواهد شد، همچنین طرح جامع تالاب چغاخور که همزمان با مباحث گردشگری و طبیعت‌گردی است کمک‌هایی از سوی صندوق ملی محیط‌زیست و مجموعه اعتبارات استانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هدف دولت از سفر‌های استانی صرفا به منظور انجام طرح‌های بر زمین مانده و پیگیری مصوبات است، به گونه‌ای که هیچ پروژه‌ای بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ‌زنی نشود.

سلاجقه به برخی از پروژه‌های انتقال آب اشاره کرد و ادامه داد: سد خرسان ۳، دارای مجوز است، اما مجوز لازم برای انتقال آب از این سد وجود ندارد، همچنین دلیل خشک شدن چشمه‌های چندین ساله را تغییر اقلیم دانست.

گفتنی است؛ در پایان جلسه شورای اداری استان، مدیران ارشد استانی با حضور در گلزار شهدای شهرکرد به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.