سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: ظرفیت‌های بریکس با وجود ایران افزایش خواهد یافت

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: ظرفیت‌های بریکس با وجود ایران و اعضای جدید افزایش خواهد یافت.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست بریکس اعلام کرد: ظرفیت و توانمندی‌های این بلوک اقتصادی با پیوستن ایران، عربستان و امارات افزایش پیدا خواهد کرد.

 لاوروف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست بریکس در آفریقای جنوبی درباره هژمونی آمریکا گفت: همه می‌دانند که هدف آمریکا فقط مجازات روسیه با استفاده از رژیم نازی اوکراین نیست، بلکه صرفاً از بین بردن هرگونه مخالفت و هر مخالفی در عرصه بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: این مسئله به تازگی خیلی واضح شده است. ببینید چگونه آمریکایی‌ها با کشور‌های آفریقایی رفتار و به معنای واقعی کلمه، اراده خود را به آن‌ها دیکته می‌کنند.

لاوروف در خصوص تفاوت بریکس با گروه ۷ بیان کرد: بریکس در رویکرد کاری خود با گروه ۷ متفاوت است، زیرا در آن جا کل استراتژی توسط واشنگتن تعیین و بعدا توسط دیگران تکمیل می‌شود، اما ما در این جا به اجماع و جمع بندی می‌رسیم و از دستورات رئیس پیروی نمی‌کنیم.

وی در مورد گمانه زنی‌هایی که در مورد تغییر نام بریکس با حضور اعضای جدید شکل گرفته نیز تشریح کرد: همه شرکت‌کنندگان موافق هستند که نام بریکس پس از ورود کشور‌های جدید تغییر نکند.

سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر در بریکس شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها: گروه بریکس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.