سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه نخست خراسان شمالی در ثبت نام هشتمین مسابقه جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی

مسئول امور پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خراسان شمالی بعد از استان تهران اولین رتبه در ثبت نام هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئوئی را کسب کرد.

محمد فاضلی گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر در خراسان شمالی برای شرکت در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ثبت نام نموده اند که نسبت به جمعیت مقام دوم را بعد از استان تهران کسب کرده است. 
۳۴ میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای
فاضلی  گفت: در مجموع ۳۴ میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این تعداد ۹ درصد خردسال، ۱۷ درصد کودک، ۱۹ درصد جوان، ۳۴ درصد نوجوان، ۱۸ درصد بزرگسال و سه درصد هم میانسال را شامل می‌شوند.
او گفت : به طور میانگین هریک از این مخاطبان ۹۵ دقیقه در روز بازی می‌کنند که در مجموع بانوان ۶۴ دقیقه و آقایان ۱۱۵ دقیقه را به بازی اختصاص می‌دهند.
مسئوول امور بازی‌ها و پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ۸۸ درصد این افراد با استفاده از کنسول خانگی، ۱۳ درصد کنسول دستی، ۹۶ درصد با تلفن همراه، ۱۴ درصد تبلت، ۵۹ درصد رایانه شخصی و ۴۸ درصد لب تاپ در سطح کشور مشغول به بازی هستند.
او هدف از برگزاری این مسابقات را فرهنگ سازی و حمایت از بازی ساز‌ها، بالا بردن سطح سواد آموزش بازی‌ها و شناسایی استعداد‌های نوجوانان و جوانان در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای دانست.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این نشست با اشاره به نقش اقتصاد بر ارزآوری از طریق اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید وگفت: با اشاره به جمعیت ۳۴ میلیونی مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای حمایت از جوانان و نوجوانان بازی ساز می‌تواند کمک بزرگی در زمینه اشتغال و تقویت اقتصاد از طریق فرهنگ و هنر شود.
تقی صادقی با اشاره به استقبال خوب مردم خراسان شمالی از مسابقات جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی خواستار برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات به میزبانی خراسان شمالی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.