سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید آنتن‌های مخابراتی هیبرید 5G توسط جهاد دانشگاهی

تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و یکی از اپراتور‌های موبایل با هدف بومی سازی ساخت تجهیزات تلکام امضا شد.

تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و شرکت ایرانسل با هدف بومی سازی ساخت تجهیزات تلکام؛ تولید مشترک آنتن‌های بی تی اس ۱۶ باند هیبرید 5G و سایر تجهیزات مخابراتی؛ همکاری در جهت شناسایی و جذب دانشجویان نخبه حوزه مخابرات و حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با حضور دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی، دکتر حبیب اله اصغری رییس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل به امضا رسید.

موضوع این تفاهم نامه همکاری توسعه دانش و فناوری از طریق به اشتراک‌گذاری منابع و دستاورد‌های دانشی، انجام پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک، تبادل و انتقال تجارب، استفاده از زیرساخت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک است.

حبیب الله اصغری، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در این مراسم با تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی تاکنون ۷ جایزه و مقام از جشنواره خوارزمی را به ارمغان آورده است.
وی افزود: اولین فعالیت سازمان خواجه نصیرالدین در حوزه مخابرات فرستنده‌های رادیویی موج متوسط بوده که سال ۷۶ شروع آن رقم خورد.

 رئیس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به این که در حال حاضر این فرستنده‌ها ۹۵ درصد پهنه کشور را پوشش می‌دهند و به کشور‌هایی مانند لبنان، عراق و... صادرات شده اند، افزود: همچنین جهاددانشگاهی وارد حوزه ساخت فرستنده‌های FM شده و فرستنده‌های ۲۰۰ وات تا ۲۰ کیلووات را تولید کرده است.

اصغری در ادامه با بیان این که یکی دیگر از عرصه‌هایی که جهاددانشگاهی به آن ورود کرده حوزه فرستنده‌های روستایی است، گفت: از جمله ضروریات برنامه ریزی در این حوزه پوشش تلویزیونی در روستا‌ها و کاهش هزینه‌ها با توجه به بومی سازی این فناوری در کشور است. همچنین در خصوص ساخت آنتن‌های BTS موافقتنامه‌ای را با یکی از اپراتور‌های همراه داشته ایم.

او گفت: در رابطه با مدل سازی مکانیکی، قراردادی با مرکز تحقیق و توسعه یک اپراتور داشته ایم. همچنین در همکاری با نیروی دریایی و ساخت آنتن‌ها پروژه‌ای را در جنوب کشور انجام داده‌ایم که در دنیا از جمله در کشور‌های آمریکا و استرالیا کاربرد فراوان دارد و این امکان را فراهم می‌کند که تا عمق بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر زیر آب‌های خلیج فارس پوشش دهی آنتن داشته باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ما به سفارش نهاد‌های امنیتی، سامانه‌های کنترل دسترسی ساخته ایم که هم اکنون در سازمان‌های عمومی و خصوصی متعدد مورد استفاده قرار گرفته اند ۱۳ نوع گیت در ۳۰۰ نقطه نصب شده که از جمله آن‌ها می‌توان دیوان محاسبات، نهاد ریاست جمهوری، مترو تهران، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، برج میلاد، وزارت دفاع و... را نام برد. همچنین سامانه کمک ناوبری بصری یکی دیگر از این دستاورد‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در حوزه صنایع دفاعی خاطرنشان کرد: پیشرانه‌های سامانه‌های پدافندی جهاددانشگاهی سال‌ها است که به سازمان‌های مختلف سرویس می‌دهند.

اصغری یکی دیگر از دستاورد‌های این سازمان را ساخت الکتروپمپ‌های درون چاهی نام برد و اظهار کرد: استفاده از حدود ۷۰۰ چاه نفت در فلات قاره و استخراج در ۵۰۰ چاه به روش تزریق آب از دستاورد‌های جهاددانشگاهی در این حوزه است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در رابطه با اقدامات این نهاد در حوزه تلکام تصریح کرد: از سال ۹۶ در جنوب کشور وارد این حوزه شده ایم. همچنین در حوزه ریلی کشور نیز دستاورد‌هایی داشته ایم که در مسیر‌های ریلی تهران- مشهد و تهران قم مورد بهره برداری قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.