سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مسئله تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع

رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی با اشاره به مسئله تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع گفت: با پیگیری صورت گرفته مقرر شد تا سهمیه سوخت بر اساس میزان کارکرد تخصیص پیدا کند.

به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری، کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی به ریاست عبدالکریم کریمی با دستور کار بررسی آخرین وضعیت برج‌های دوقلوی شهرکرد و فراهم شدن زمینه حضور شرکت‌های تولیدی استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت ساختمان برگزار شد. 

در ابتدای جلسه عبدالکریم کریمی رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی با اشاره به مسئله تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع در جلسه قبل این کمیسیون، اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته مقرر شد تا سهمیه سوخت بر اساس میزان کارکرد تخصیص پیدا کند. 

وی در خصوص برج‌های دوقلوی شهرکرد، توضیح داد: اختصاص برج‌های دوقلو به شهرک سلامت یک پیشنهاد کاربردی است و می‌تواند چالش این برج‌ها را مرتفع کرد. 


بیشتر بخوانید


کریمی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت ساختمان، بیان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند در حضور موثر شرکت‌ها در این نمایشگاه‌ها موثر باشد. 

محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه بحث‌های متعددی در خصوص برج‌های دوقلو در سالیان گذشته مطرح بوده است، اظهار کرد: جانمایی برج‌ها باتوجه به کاربری‌های پیشنهادی معضل ترافیک را برای شهر ایحاد می‌کند، ایجاد یک برند برای شهر ایده خوبی بود، اما جانمایی آن نیاز به دقت نظر بیش‌تری داشت. 

وی افزود: جابجایی برج به هیچ عنوان در حال حاضر قابل انجام نیست، زیرا سرمایه میلیاردی هزینه شده برای این برج باید کنار گذاشته شود، کاربری اولیه برای این برج تجاری بود، اما باید دید شهرکرد گنجایش ایجاد ظرفیت واحد تجاری دارد یا نه؟ باید برای ترافیک آن چاره اندیشیده شود. 

واحدیان با بیان اینکه کاربری تجاری و سلامت برای برج‌های دوقلو حجم بالای مراجعه به این برج‌ها را در پی خواهد داشت، گفت: میدان بسیج جوابگوی حجم بالای ترافیک نخواهد بود، بنابراین کاربری مسکونی برای برج‌ها پیشنهاد شد و ترافیک تشدید نمی‌شود. 

شهردار شهرکرد با بیان اینکه ۸۰۰ پارکینگ تعبیه شده برای برج‌های دوقلو پاسخگوی کاربری مسکونی است، خاطرنشان کرد: فروش برج به‌عنوان یک گزینه اصلی مطرح شد و در گام اول مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت، برای تکمیل برج‌ها بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است. 

وی با تاکید بر اینکه در آستانه جمع‌بندی طرح جامع شهر شهرکرد هستیم، یادآور شد: تعامل خوبی بین مجموعه شهرسازی شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی وجود دارد، احداث دهکده سلامت در شهرکرد پیشنهاد شد، توزیع عادلانه خدمات درمانی در شهر در دستور کار قرار گرفته و فضایی برای احداث این دهکده در  حوالی دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است. 

واحدیان تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، باید جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.