سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد جدی با رستوران‌های متخلف در شاهرود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از برخورد جدی با رستوران‌های متخلف به لحاظ بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

آرش صید آبادی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره شائبه جمع‌آوری یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد از برخی رستوران‌های شاهرود و نگرانی مردم بابت این امر، تاکید کرد: علوم پزشکی متولی بهداشت و غذا است و به شکایت‌ها رسیدگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی گشت‌هایی دارد که هم راساً و هم مشترکاً بر واحد‌های غذایی نظارت دارد، افزود: رستوران‌ها و واحد‌های اغذیه متخلف دو حالت پلمب می‌شوند که یا اخطار نسبت به جمع‌آوری محصولات فاسد و یا رفع مشکلات بهداشتی داشته و اقدام به امحا و رفع مشکل بهداشتی نکرده باشند و یا شکایتی وجود داشته و اثبات شود که ماده غذایی دچار مشکل بوده و مردم را مریض کرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته با حضور جهاد و دامپزشکی جمع‌آوری و امحا می‌شوند، گفت: مجموعاً گروه نظارتی متشکل از صمت، دانشگاه و… افراد متخلف را به تعزیرات معرفی می‌کنند.

صید آبادی با بیان اینکه به دلیل حفظ آبروی افراد امکان اعلام رستوران‌های متخلف وجود ندارد، تاکید کرد: اطلاع رسانی عمومی با آبروی مردم بازی کردن است از سوی دیگر این رستوران‌ها بالاخره تخلف کرده‌اند و باید با آن‌ها برخورد هم صورت بگیرد، اما در نهایت مرجع اصلی رسیدگی و برخورد یا پلمب، تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر اینجا است که اگر اعلام شود که رستوران‌ها چه زمان از پلمب خارج می‌شوند نیز یک معیار و مقیاسی برای پلمب و باز شدن رستوران‌های متخلف به دست می‌آید که متخلفان امکان دارد آن را معیار قرار داده و تخلف کنند که این امر نیز نمی‌تواند صورت بگیرد، گفت: در نهایت باید گفت برخورد طبق قانون بعد از گشت‌های مشترک با متخلفان انجام خواهد شد، اما اینکه چه زمانی این رستوران‌ها پلمب و باز گشایی شوند بستگی به عوامل دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.