سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود رئیس مجلس الجزایر به اصفهان

ابراهیم بوغالی رئیس مجلس ملی الجزایر شب گذشته با استقبال سید رضا مرتضی استاندار وارد اصفهان شد.

استاندار اصفهان در بدو ورود رئیس مجلس الجزایر  در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی  گفت: از اینکه اصفهان را به عنوان مقصد دوم سفر خود در ایران انتخاب کردید بسیار خرسندیم. اکثر مقامات کشور‌های مختلف که به ایران می‌آیند، به اصفهان نیز سفر می‌کنند و من به عنوان استاندار اصفهان وظیفه خود می‌دانم که به استقبال این عزیزان بروم.

سید رضا مرتضوی  با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شرایط را برای توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی فراهم کنیم، افزود: ایران و الجزایر علاوه بر اشتراکات فرهنگی و سیاسی و تشابه مواضع این دو کشور در موقعیت‌های مختلف در رویداد‌های جهانی، در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی همکاری‌های کمتری را داشته است.

او گفت:  ما از ارتباط و افزایش تعاملات با الجزایر استقبال می‌کنیم و امیدواریم این تعاملات بتواند به درجه قابل قبولی برسد، زیرا کشور الجزایر را واقعاً کشور برادر خود می‌دانیم و مواضع قاطع شما در مقابله با رژیم صهیونسیتی دل همه مردم ما را شاد می‌کند.

رئیس مجلس الجزایر نیز با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سفر به ایران دیدار‌هایی با رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ایران در تهران داشتیم.

ابراهیم بوغالی با ابراز امیدواری از بهبود و تقویت روابط ایران و الجزایر افزود: امیدواریم دریچه همکاری‌ها به سمت روابط بسیار بهتری باز شود و روابط اقتصادی ما در سطح روابط سیاسی ارتقا پیدا کند.

او گفت: مردم الجزایر برای ملت ایران بسیار احترام قائل هستند، چرا که ایران کشور تاریخ، تمدن و فرهنگ محسوب می‌شود و تأثیر به سزایی در گذشته داشته است.

بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان و ملاقات با استاندار اصفهان در راستای توسعه روابط گردشگری، اقتصادی و تجاری از جمله برنامه‌های رئیس مجلس الجزایر در اصفهان است.

منبع: ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.