سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد امید آفرینی با معرفی دانش آموزان نخبه

استاندار کرمانشاه با اشاره به کسب دو رتبه تک رقمی در کنکور امسال از سوی دو نفر از دانش آموزان استان، از آموزش و پرورش خواست با معرفی این دو دانش آموز نخبه از فرصت ایجاد شده برای امیدآفرینی در بین دیگر دانش‌آموزان استان استفاده کند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به موفقیت دو دانش آموز کرمانشاهی در آزمون سراسری امسال، ضمن تبریک به این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، گفت : این دو دانش‌آموز نمونه‌هایی از استعداد‌های هنگفت انسانی استان هستند و معرفی این چهره‌ها و معلم‌های آن‌ها به دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند نقش موثری در الگوسازی و امیدآفرینی در جامعه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: "علی منصوریان" و "نیلگون سپاس" به دیگر دانش‌آموزان کرمانشاهی این مژده را دادند که در سایه تلاش و کوشش می‌توان در عرصه‌های مهم کشور افتخارآفرینی کرد.

وی افزود: معرفی چهره‌های برتر کنکور استان به دانش‌آموزان می‌تواند در ایجاد روحیه خودباوری در دیگر دانش‌آموزان استان تاثیرگذار باشد، لذا مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان باید از فرصت ایجاد شده برای امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان کرمانشاهی استفاده کند.

صحرایی جای چکش‌کاری‌های محتوایی را در جلسات شورای آموزش و پرورش استان خالی دانست و گفت: این جلسات باید محلی برای حل و فصل چالش‌های محتوایی دستگاه تعلیم و تربیت باشد تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد.

صحرایی با بیان اینکه لازم است در جلسات شورای آموزش و پرورش نمایندگانی از انجمن‌های اولیاء و مربیان هم حضور داشته باشند، گفت: باید مردمی سازی در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش در اجرای پروژه مهر تحصیلی مدنظر قرار بگیرد.

وی از خلع ید کردن والدین در تربیت فرزندانشان به عنوان یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: بر مبنای آیات و روایات مختلف، ولی دانش‌آموز پدر و مادر او هستند، لذا باید جایگاه والدین را در برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بالا ببریم.

صحرایی از مقوله تربیت به عنوان یک امر ترکیبی یاد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که ممکن است نظام تربیتی با آن مواجه شود، جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف است که برای مقابله با این آفت باید همه بخش‌های درگیر در امر تعلیم و تربیت با هم همراه باشند.

صحرایی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید برنامه‌های خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید از دید مخاطبان هم مورد ارزیابی قرار دهد.

صحرایی در پی انتقاد‌های مطرح شده در این نشست در مورد اجرای طرح "خانه یاریگران زندگی" به عنوان یک طرح در حال اجرا در کشور، گفت: اجرای طرح خانه یاری‌گران زندگی به عنوان یک طرح کشوری بازنگری قطعی و مبنایی لازم دارد.

 وی افزود: اجرای این طرح باید به گونه‌ای مورد بازبینی قرار گیرد که در عین رعایت عزت نفس دانش‌آموزان، مهارت‌های آن‌ها را در حوزه‌های مختلفی مثل انتخاب رشته، دوست یابی، تعامل بهتر با والدین و... بالا ببرد و در عین حال مهارت "نه گفتن" را هم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد در دانش‌آموزان تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه لزوما نباید دنباله‌رو اجرای طرح‌های مختلف کشوری باشیم، گفت: باید با تفکر و تامل طرح‌های در حال اجرا در بخش‌های مختلف را بازبینی و چکش‌کاری کرده تا اگر احیانا در مورد طرحی نقطه ضعفی وجود داشت، برای رفع آن نقاط ضعف در سطح کشوری راهکار ارائه کنیم.

صحرایی ادامه داد: حتما باید لگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از طراحی طرح خانه یاری‌گران زندگی برداشته شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.