حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: نیاز آموزش و پرورش و حوزههای علمیه به همدیگر به صورت طرفینی بوده و هر دو دستگاه احتیاج به همکاری و همیاری بیشتر با همدیگر دارند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه همکاریها از تفاهمنامهها عبور کرده و برنامههای متعددی در جلسات مختلف در نظر گرفته شده است که هر کدام میتواند تحولات بسیار خوبی را به ارمغان داشته باشد.
دبیرستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهارکرد: درحال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری در مدارس کشور اجرا میشود از جمله طرح محراب به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد کشور در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه وظیفه خود میداند بدون کوچکترین چشم داشتی در توانمند سازی اعتقادی دانش آموزان و نو معلمان با تمام وجود همکاری کند.
وی شائبهها و شبهه افکنی معاندان و دشمنان و نیز برخی غافلان داخلی علیه حضور روحانیت در شبکه عظیم آموزش و پرورش را واهی خواند و گفت: برنامههای ستاد همکاریها بر اساس توافق نامه وزارت آموزش و پرورش در دورههای گوناگون بوده و در این همکاری ها هیچ گونه موازی کاری با سایر بخشهای وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
آیت الله رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:کار تعلیم و تربیت همت بلندی را میطلبد و همه کسانی که در جامعه ما دارای شخصیت بالنده و اخلاقی هستند، در واقع کسانی هستند که در نقطه تربیتی در اوج هستند.
وی خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و ابتکار لازمه امور پرورشی و فرهنگی است که باید نسبت به آن با علم و دانش ورود جدیتری داشته باشید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: شما به عنوان مسئولان پرورشی و فرهنگی باید دو نکته را مورد توجه مؤکد قراردهید، نخست؛ کتب مربوط به پرورش جوانان و اخلاق جوانان را بخوانید و به دانش آموزان معرفی کنید و سپس از خودتان غافل نشوید.
آیت الله کریمی جهرمی تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را از رسالتهای خطیر فرهنگیان دانست و بیان کرد: از مطالب مهمّی که در راه انقلاب فرهنگی، مراعات آن و هدفگذاری و برنامهریزی لازم دارد خانواده است. اگر محیط خانواده سالم نباشد، نسل سالم و در نتیجه جامعه سالم به وجود نخواهد آمد.